ca 18.00 ger jag mig av till stan :)

Ja, idag är det verkligen dags att bege mig av till stan och njuta av ca 2 timmar show. Egentligen börjar det runt 18.00, men den löjliga barnshowen med Zillah och Totte (tror jag att det var...) vill jag inte kolla på, så jag ska istället reservera en plats (längst fram den här gången!) innan 19.00.
Jag har också inte heller följt fotbolls VM särskilt mycket, men eftersom det är en sån stor grej, så antar jag att ni vill höra mina förutsägelser angående vem som vinner.
Alla sitter ju och tror och även har trott att länder som Tyskland, Argentina, Brasilien eller Spanien vinner, men jag tror varken eller på dem. Jag tror att Holland vinner i år, det är deras tur.
Sedan Holland vann sin andra match i gruppspelet, så funderade jag på ifall dem faktiskt kunde vinna det hela, och när dem gick vidare till turneringen med 9 av 9 poäng, då visste jag direkt. Det fanns trots allt väldigt många bra och favorittippade länder som det skrällades om. T.ex. att Tyskland förlorade mot Serbien, Spanien förlorade mot Schweiz, och att Italien stannade i gruppmatcherna. Även Brasilien förlorade rätt så många spelare (när jag var på en semester i Tyskland för ett par dar sedan hemma hos någon, så fanns det inget särskilt att göra förutom att titta på VM). Så som sagt, Holland vinner enligt mig. Nästa match idag mellan Tyskland och Spanien, så vill jag att Tyskland tar hem matchen, men sen vinner Holland.
I alla fall. Nog om fotboll, och tillbaks till Sommarkvällar.
Förra året kollade jag dessvärre bara på tre av fyra sommarkvällar. Idag ska jag satsa på att ta igen alla dagarna. Och för guds skull, jag måste bara få stå längst fram.
Länkarna visar tidigare blogginlägg då jag varit i sommarkvällarna förra året.
Kväll 1 (gick inte)
Kväll 2
Kväll 3
Kväll 4
Nu måste jag gå ifrån datorn, det finns rätt så mycket att göra idag innan jag går...
Hejdå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0