Sommarkväll och Camping

Hej allesammans.
Jag är ledsen att jag inte har kunnat bloggat på ett långt tag, men det var för att dagen efter att vi skulle åka och campa i 4 dagar.
Nu har jag ändå campat klart och kan berätta en massa saker som har hänt.

På sommarkvällen så kollade jag på bl.a. talangtävlingen Svensktoppen Nästa!
Sen bjöds det på allsång, men jag tyckte ändå att den verkade en aningdel konstig...
Först kom ju Markoolio upp på scen, väldigt vanligt, men han började sjunga sina egna låtar istället för direkt allsång, så jag kanske tänkte mig "Va, är allsången slut?"
Sen började Peter Jezewski komma upp på scenen och spelade ett par låtar, men bara hans egna låtar.
Sen kom Andres Esteche upp på scenen, och ville bjuda på allsång, då alla ville höra Oboy, men bara för att han inte kunde den, så spelade han istället egna låtar.
Peter och Andres hade faktiskt kommit på scenen vid Svensktoppen Nästa! så det kändes en aningen jobbigt att höra dem igen.
Sen fick vi vänta otroligt länge tills Alice Svennson och Markus Fagervall skulle komma upp på scenen klockan 21.00.
Men det hände ingenting föränn 21.15 då den där irriterande Peter Jezewski kom upp på scenen för tredje gången.
Han hade ju redan spelat 5 låtar, räckte inte det!?
Men efter ett tag så blev man av med honom, men då kom plötsligt Andres Esteche upp igen, det var verkligen jobbigt att få höra dem igen, och deras låtar kändes nästan som 5 minuter per låt.
Men sen så kom plötsligt Alice Svensson och uppträdde med låtar som Unwritten, Fighter, With Every Bit Of Me och hennes egna låt Lady Luck.
Senare så kom Markus Fagervall som sjöng låtar som If You Don't Mean It och Take On Me och många fler låtar.
Klockan var 22.20, och jag var stel i fötterna efter att ha stått i minst 3 timmar.

Dagen efter skulle vi gå och campa, det var verkligen irriterande, efterssom det kom bara en massa mygg, men vi lyckades bli av med dem efter ett tag senare... Jag vill inte berätta så mycket, för nu har jag skrivit väldigt mycket...

Jag kommer att skriva några saker lite senare, så vi syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0