Sommar kvälls final

På onsdagen så var det nämligen den sista sommarkvällen för i år.
Idag så cyklade jag dit 18.30 för å förberedda mig dit.
Jag ville jättegärna ha de bästa platserna också, eftersom förra gången så skrev Andres Estache autografer och singlar till personer, men han missade mig av nån anledning, men den anledningen måste vara för att jag inte stod längst fram.
Jag var bakom 1 enda person, och jag kunde knappt få någonting av dem, för jag var inte tillräckligt nära.

I alla fall, på onsdan så kom jag inte heller längst fram, utan jag var en person framför mig till man nådde där jag ville stå.
Idag så var det final på Gävleborgs uttagningen utav Svensktoppen Nästa!
Det var verkligen spännande att få kolla, och de som var starkast var nog både Linda & Nathalie, gick knappt att välja utav dem.
Men det blev Linda som gick vidare och representerade Gävleborgs län i Svensktoppen Nästa!
Det vore jätteroligt ifall ni kunde rösta på henne också.
Röstningen startar när alla finalister har tagits fram, men jag tror att man får börja rösta 8/8-09.
Så gå in på sr.se/p4.

I alla fall, det blev även allsång med Babsan och Fredrik Swahn.
Pluspoäng: De sjöng väldigt många bra låtar som passade in till allsången.
Minuspoäng: De höll på o byta kläder alldeles för mycket så att tiden skulle gå ut...

Och sedan så började klockan slå runt 21.00, och när jag kollade bakåt, så var det redan proppfullt med stående folk.
Alcazar skulle komma idag, och det måste nog vara den största anledningen till varför dem kom hit (säkert för min lillasyster också, hon hejade på dem i melodifestivalen, och när dem inte vann så grät hon... men värst var nog 2005).
De hade självklart vanliga kläder på sig, dvs vitrosa kläder med dem där typiska glasögonen.
De sköng låtar som t.ex. We keep on rocking, Funkytown m.m. men även beräknad som bäst Stay the night.

Klockan var runt 21.50, men de skulle ändå sluta för idag, och för i år.
Alcazar gänget avslutade med att kasta ut blommorna på scenen.
Och jag lovar verkligen, jag var grymt nära på att fånga den brunhårigas bucket (bortglömt namn...).
Jag lyckades bara nudda bucketen, men så fick den där tjejen framför mig blommorna.
Visst blir man verkligen sugen utav att stå längst fram, speciellt när något stort händer som t.ex. när någon kommer ner på scenen och ska slumpvist dela ut någonting, och så får man inte det, för man står inte längst fram.

Jaja, men bäst av allt är ju att om drygt en vecka kvar tills det blir Sommaryra!!!
Vad ska jag göra då då? Jo, jag ska spendera ganska mycket tid framför scenen, och så får jag inte glömma bort att titta på kändisar som t.ex. Johan Palm och Amy Diamond.

Jag kommer komma med nya inlägg snart, om jag kommer på nåt bra såklart :D

Kommentarer
Postat av: ViktorN

Hon den brunhåriga, heter Lina :)

2009-07-30 @ 11:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0