Borde jag skicka in till Mello 2011? Del 2.




Jag fortsätter med mina tankar kring att skicka in till nästa års melodifestivalen. Ni som har missat den första delen kan läsa den här.
I alla fall. Skickat in till olika sorters musiktävlingar är inte heller första gången. Jag har tidigare skickat in till fyra (jag har en känsla av fem...) musiktävlingar, och jag har inte kommit med på någon av dem. Det får mig ibland att få mig att tänka ifall dem helt o hållet inte gillar mig och mina låtar/min sång. Visst, jag kanske låter galen nu, folk har alltid givit mig bra kritik för både min sång och mina låtar, men det här... Varför har jag då inte lyckats kommit med på en tävling då?
Visst, första musiktävlingen jag skickade till var vid nio-års-åldern, och nu när jag tänker bakåt till den låten, så gillar jag den inte över huvud taget. Jag har därmed mognat genom åren, och utvecklats både sångkvalité- och sångteknik-mässigt. Men ni kanske har följt igenom att jag tidigare har skickat till tävlingen Svensktoppen Nästa, och det var bara för ett par månader sen. Den låten var absolut enligt mig värd att få tävla i tävlingen, men juryn refuserade mig, och jag var inte en av de tävlandena.
Alla gånger har en jury refuserat mig, men nu tänker jag kring webbjokern i Melodifestivalen. Där kommer det inte finnas någon jury som kan refusera mig, utan det blir då folket som röstar vidare o etablerade artister, så jag skulle gärna vela prova.

En sak som inte bekymrar mig väldigt mycket, fast istället min familj är att bli bortskämda på grund av mig.
Jag vet. En gång så sjöng jag en låt framför runt 300 pers, och min mamma sa att hon skämdes över det. Så hon, och troligen även alla andra kommer att skämmas över mig ifall jag tävlar i melodifestivalen framför 5 miljoner tv (och radiolyssnare) tittare.
Såhär är det: Vissa gånger hatar jag mina familj så mycket så att jag tänker "Jag skiter helt o hållet om dem skäms över mig". Så tänker jag då och då just nu, för det här är ju min dröm, och jag vill uppfylla den.
Ibland brukar dem säga att folk kommer att säga att jag är dålig, men om jag såväl måste repetera det här, så gör jag väl det:
Alla, och då menar jag verkligen alla artister får negativa kommentarer. Både o etablerade och etablerade artister, tjejer och killar, gamla och unga, vare sig de sjunger disco eller hårdrock, amatörer och till o med stora superstjärnor som Lady Gaga och Madonna. Jag slår vad om att någon har givit Michael Jackson en dålig kommentar. Så poängen med det här är att alla får dåliga kommentarer, ingen kommer undan med det.
Och varför ska dem skämmas? Dem borde vara stolta och ignorera allt negativt.
Jag kommer såväl ihåg när jag var ung. Jag tålde inte att folk kallade mig dumma saker som bög. Bara att någon sa det fick mig att skrika åt dem, och börja gråta (visst, lite töntigt, men jag var barn då), så jag var skitkänslig för det.
Som om jag är sådan nu. Jag bryr mig inte särskilt mycket över vad folk säger för illa om mig. Jag ignorerar det bara, och tar det som att allt är okej.

Det var nog en liten till del över om jag egentligen borde söka till Melodifestivalen.
Jag är inte säker på om det kommer ytterligare en del, då skulle jag ha skrivit om det nu, men nu finns det inget mer att skriva.
Snälla, kommentera, skriv, ge tips, vad som helst som uppmanar mig till att få veta vad jag egentligen borde göra.

Kommentarer
Postat av: Tina

Asså, det är väl bara att söka? :)

Vad har du att förlora på det? :)

2010-06-30 @ 12:30:13
URL: http://thegreengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0