Borde jag skicka in till Mello 2011?

Nu gick det dåligt för oss igen, och det är åter igen oförtjänt. Jag vet inte vad som är fel, det kanske är något som vi inte har sänt än som samtidigt borde sändas.
Jag vill inte skryta med att jag skulle kunna göra det bättre, men en låt som jag har i hjärnan skulle kanske platsa i tävlingen.
Man kan redan nu skicka in till Melodifestivalen 2011, och precis som förra året, så kan man skicka in ett bidrag till tävlingen Webbjokern där folket får rösta fram o etablerade artister och låtar. Och det är just där jag ska satsa, för om jag skickar på vanligt vis så finns det en stor chans att jag inte får tävla med min egna låt, och istället får någon annan göra det, vilket jag inte vill.
Och med tanke på att webbjokern startade runt September förra året, och Webbjokern startade nu, så är jag rätt så säker på att man kommer att få in minst 1000 bidrag till tävlingen (webbjokern).
Jag vill också nå publik med min egna musik. Både i Sverige och utomlands, men det enda problemet som jag har är självklart skolan. Jag kommer att få vara borta i drygt 1 vecka för repetitioner, och det kanske jag kan ta, men om jag såväl kommer ända till Eurovision, så måste jag gå miste om hela 5 veckor! Dessutom så är jag beredd på att folk kommer att fråga mig om skivkontrakt så att jag kan jobba för dem och släppa ut min egna musik.
Visst, det låter roligt, men jag kan ju inte göra det mellan studierna.
Visst, Amy Diamond och Anna Bergendahl kan/kunde göra det, men det programmet som jag ska gå på är mycket mer avancerad så att jag kommer vara beredd på att spendera mycket tid med läxor och studier.
Samtidigt så vill jag tävla med den här låten som ung. Jag vill ju inte stå på scen och framföra den som 28-åring (kanske även 25-åring är detsamma), dör den här låten är modern och cool på något vis, och lockar fram ungdomarna, och jag vet hur trenden i ESC går. Folk under 30 vinner, och nu vann 19-åriga Lena Meyer-Landrut. Så åldern har faktiskt betydelse i den här tävlingen.
Men frågan är alltså: Borde jag söka till nästa års melodifestival?`Svara gärna på omröstningen nedan tack.



Kommentarer
Postat av: Johanna'

Tycker du ska söka! :D Vad kan du förlora på det liksom? Hur gammal är du föresten?

kram

2010-06-07 @ 19:50:23
URL: http://johannesoilir.blogg.se/
Postat av: Yoizan

Johanna: Nu är jag 16, så jag kan söka. ;)

2010-06-08 @ 23:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0