Upptagen, som vanligt... :/

Ungefär två månader sedan jag gjorde ett inlägg här. Vet inte varför jag är så lat egentligen...
Iaf, skolan har varit okej, men jag har inte så gjort så pass bra som jag själv hade hoppats. På senaste kemiprovet lyckades jag få VG+ (i o med att vi fortfarande har ytterligare en termin med kemi) och på slutprovet i naturkunskap blev det även där VG+, vilket gav VG i kursen.
Jag är lite förbannad, mest på mig själv och hur det här kunde komma sig åt. Men det är ju ganska självklart också, jag har ju väldigt jobbiga lärare på dem kurserna.
Annars, Matte A har jag läst ut, och även om vi inte har haft ett ordentligt betygsnack angående hela kursen, så är jag övertygad om att jag har fått MVG på den kursen. Är ganska säker på att det blir detsamma med Matte B.
Idrott: Kan bli ett överraskat MVG.
Kinesiska: Jobbar jag såhär bra, så blir det säkert MVG.
Historia: VG-nivå just nu... Jag måste skärpa mig, för jag verkar inte vela hänga med här...
Engelska: Asså, min grammatik... Hoppas ändå på MVG.
Svenska: Jag vet faktiskt inte... Men VG minst! MÅSTE!
Vi har också börjat med Fysik och Biologi (A-kurserna), dem är lite svåra eftersom på fysiken så lär åtminstone jag mig en fördjupad del över det jag redan kan, vilket är lite out of mind.
Även biologin är konstig. Här har vi vår Nk-lärare (suck) och redan under labben som vi hade idag så fattade jag noll, så idag tog jag hem biologiböckerna för att börja läsa på lite.

Annars, vännerna är grymma, under jullovet kastade vi in discobowling på schemat, och om ungefär en månad så väntas en spelkväll med några, vilket jag längtar till. Också roligt att sitta och chatta och prata med randomfolk, men nu när skolan börjar så kan jag inte hålla på sådär jämt eftersom jag måste få bli pigg under morgonen, dessutom så stör jag min familj när jag pratar (lite absurt med tanke på att dem stör mig när jag sover på eftermiddan).

Nä, det får räcka. Ska försöka skriva lite oftare nu, men ha det gött. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0