Äntligen höstlov!!! :D

Ja, nu är det äntligen höstlov, och man är ifrån skolan ett rätt så långt tag.
Men hur har det gått? Jo, både bra och bedrövligt må jag säga.
Matten är det absolut inga problem med, oavsett om takten är så pass brutal (men egentligen så är jag nöjd med den takten) och i vissa ämnen som t.ex. Historia och Idrott, så har det börjat gå mycket bättre än vad jag själv trodde att det skulle gå för mig.

Nackdelarna är naturkunskapen. Jag vet att jag går på naturvetenskapsprogrammet, och den stora frågan är hur i all världen det kan gå snett med naturkunskap. Jo, min teori är nog det vi jobbar med och hur vi jobbar med det.
Jag menar, det skulle säkert inte gå såhär illa om vi bara kunde få läsa igenom vår studiebok och sedan få prov om allt som står i den boken. Men så får vi inte göra.
Våra naturkunskaps uppgifter är praktiska, och har faktiskt inte varit teoretisk någon minsta gång! Vi får bara sitta i grupper och gå in på en massa hemsidor där vi ska hitta fakta och sedan redovisa det för alla andra, och en gång så blev vi trots allt tvungna att gå ut i skogen för en övning där ute (vilket jag inte kom till eftersom jag gick vilse på vägen till mötesplatsen).
Så med andra ord: Naturkunskapen är det jobbigaste hittills i gymnasiet!

För övrigt som inte är relaterat till skolan, så har jag bara suttit och lyssnat på sjukt bra musik, som t.ex. Robyn - Indestructible (Radio Edit) och Amy Diamond - Ready To Fly. Och visst kommer det nya album ut snart också!
Jag sitter och väntar spänt på Tove Styrkes debutalbum och Robyns Body Talk pt.3.
Annars har jag börjat sticka igen, jag har än sålänge en stickad mössa som jag gjorde på skolan, men jag vill gärna kunna byta mössa emellan dagarna, så nu gör jag ytterligare en. Om jag har lust så kanske jag gör en tredje (trots allt så känns det lite taskigt att jag inte gör mössorna till någon annan istället...).

Aja, jag hoppas att ni som har höstlov njuter av det, och ha en fortsatt sjukt bra dag!
Vänliga hälsningar Johan med det lilla coola namnet Yoizan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0