Webbjokern och jESC

Ja, det är dessa musiktävlingar som gäller under November månad.
Visst, man kanske undrar varför Idol inte är inkluderad i rubriken. Det beror nog framför allt på att intresset för Idol inte är särskilt stort för mig nu av nån omotiverad anledning. Kanske på grund av artisterna som tävlar där, eller låtarna och låttemat som dem sjunger. Det är något i just det.
Och inte nog med att SVT har avslöjat TV4s brutala idolkontrakt som ser till att TV4 har all makt av idoldeltagarna oavsett vad som händer dem under hela livet.

Jaja, Webbjokern skickade jag faktiskt till, fast tyvärr så gick det inte undan över huvud taget. Jag kom inte ens över topp 180 (av 230 följande) som det såg ut som, och blev utslagen ur tävlingen väldigt tidigt.
Nu är det 7 kvar, om 20 minuter blir dem 6. Och jag har redan två favoriter som jag hoppas på att få se i melodifestivalen, nämligen Don't Stop och On My Own.
Livesändning av Webbjokern börjar på Måndag den 8:e November 21:00 i SVT24 så ni vet det. ;)

jESC (Junior eurovision song contest) har jag ju kollat på som barn, och det är väl klart att jag ska fortsätta kolla på det. Sverige tävlar fortfarande, och det här året med Josefine Ridell - Allt jag vill ha.
En av mina favoritbidrag i tävlingen är Litauen med en väldigt bra låt. Jag hoppas att den alternativt Sverige vinner tävlingen.
jESC visas på SVT24 Lördagen den 20:e November 20:00.

Förresten, håll även utkik på bloggarna på poplight.se, med tanke på att jag faktiskt bloggar där. Planerar på att skriva något där redan imorgon på eftermiddagen. Så håll utkik där. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0