Vissa Youtube-filmer blir utan en av "The Big 4"

Som ni har hört, så har min s.k. "Big 4" blivit ett stort fokus för mig just nu (alltså artisterna Amy Diamond, Anna Bergendahl, Eric Saade och Lena Meyer-Landrut).
Jag vill också försöka göra väldigt mycket för dessa artister som visar att jag verkligen följer det dem gör. Och igår jobbade jag på en video som jag hade tänkt lägga upp på youtube efteråt. Men det visade sig att företaget Brainpool såg till så att videoklippet blev blockerat i hela landet. Och jag tror jag vet varför.
Amy, Eric och Anna kan man nog hitta väldigt mycket om i till eempel youtube och annat. Det beror nog helst på att skivbolagen som producerar deras musik helt o hållet inte gör någonting om till exempel musik som finns på ett albumspår lägg upp på youtube (folk kan ändå ta den musiken genom att ladda ner en youtube-till-datorn-konverterare och sätta in videon hos sig).
Lena Meyer-Landrut (Bilden) kommer från Tyskland, och det verkar mer som att skivbolaget där (eller kanske alla skivbolag i hela landet) gör vad som krävs för att inte låta ett enda ljudspår från ett album att hamna ut i det publika, som t.ex. youtube. Därför raderas dessa videos för att man istället ska låta dem köpa albumet så att bolaget kan gå i vinst och tjäna pengar på det.

Den videon som jag lade upp hade ett litet ljudspår med hennes ESC-låt Satellite, och jag hade även musikvideon till den låten på videon, vilket kanske var anledningen till varför klippet blev blockerat.
Så me andra ord, så kommer jag dessvärre bli miste om en utav "Big 4" när det kommer in i youtube videor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0