Tyskland vann!!! Sverige elva!

Igår kväll korades vinnaren av Eurovision song Contest, tyvärr utan Sverige som för första gången missar en final.
Men ändå så gick det bra. Landet som jag hade hoppats på att vinna, dvs Tyskland vann hela tävlingen, och det innebär att vi ska till Tyskland nästa år, antingen Berlin eller Hamburg har det spekulerats om.
Jag tycker att det var en värdig vinnare som förtjänade detta, men resten utav resultatet var nästan fullkomligt bedrövligt. Dåliga Rumänien kom trea, Grekland kom åtta när jag hade hållit tummarna för att dem skulle komma sist (inom semin hoppades jag på att den inte skulle komma till finalen), Georgien lyckades inte så bra som jag hade hoppats på. Och inte minst Storbritannien och Vitryssland som fick de två sämsta platserna förtjänade mycket mer. Jag är också chockad över att till exempel se Danmark som fyra.
Resten av resultatet kan du se på http://www.eurovision.tv/page/news?id=18063&_t=GERMANY+WINS,+SEE+FULL+RESULTS!
Övrigt så var det en otrolig stor besvikelse som uppstod då man såg på resultatlistan utav den andra semifinalen. Då Sverige hade slutat på elfte plats i semifinalen. Då med bara ynka 5 poäng ifrån både Irland och Cypern som lyckades kvalificera sig. Väldigt tråkigt, och otroligt nära var det.
Bättre lyckat nästa gång i Berlin må man väl säga.
Vinnarframträdandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0