Matte, svenska, musik och NO i fokus just nu.

Allra största fokuset under den sista veckan innan betygen ska sättas (okej, betygen sätts egentligen på tidsag 1/6, men vi har nästan inget av de ämnenea som står i titeln på varken tisdag eller måndag), då ska nämligen tre ämnen vara under det största fokuset.

Matteprov har vi på torsdag den 27:e Maj (ESC dag!!!), och det är faktiskt jättesvårt, och jag skulle kunna kalla detta kapitel som vi håller på med just nu (ekvationssystem) som det svåraste kapitlet i hela boken som vi arbetar med. Men jag är ändå säker på att det kommer att gå bra, det måste det!
Jag vill inte se på att jag garanterat kommer att få MVG i matte, med tanke på att jag bland annat bara har fått ett G under ett prov (vilket har varit den största besvikelsen i nian som till o med fick mig att gråta, lite töntigt kanske...) samt att jag bara lyckades nå VG betyg under det nationella provet (kanske för att jag svarade att en bröllopstårta hade diametern 28dm...), men jag har trots allt MVG i matte, och jag vill verkligen inte sumpa det hela ännu mer än såhär.

Under svenskan läser vi vanligvist böcker, men böckerna ska in senast nästa måndag, och betygen sätts nästa tisdag, därför måste jag börja läsa rätt mycket av den boken jag läser just nu (eftersom jag inte ens är klar med läsningen ur den) och efteråt så ska man redovisa angående böckerna, och redovisningen är faktiskt mycket annorlunda och svårare än vad jag alltid har varit van med under dem tidigare åren (som till exempel på åttan), och att jag inte har läst ut min bok än är en nackdel... Därför måste jag alltså lägga mycket tid på läsningen.

Nu har jag pratat lite mer med min musiklärare, och det verkar som att det kommer att bli två låtar individuellt. Låter jätteskönt enligt mig.
Nu har jag lånat en gitarr från skolan, så att jag träna på en låt som jag hade tänkt att spela, och bara om jag klarar det här, så kan jag garanterat få ett MVG i musik (det var i alla fall så musikläraren sa). Dessutom så längtar jag till det verkligen händer.

Under NO lektionerna så sitter vi med en designuppgift. Vi ska nämligen designa en produkt som kan tänka sig att komma till användning. Och det har varit en rätt så svår uppgift med tanke på att jag har varit en dag för sen med vad jag egentligen ska göra.
Därmed så kan jag inte göra något åt denna uppgift under helgen eller andra tillfällen då vi inte har NO, eftersom det är just NO som behövs för denna uppgift.

Förrutom det ligger även andra ämnen som till exempel bild och idrott på listan, men ligger i mindre fokus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0