Det här mejlet fick jag igår:

Ni kommer väl ihåg att jag skickade ett bidrag till svensktoppen nästa? Idag ska de tolv finalisterna (i alla fall i min kommun) avslöjas. Men jag fick ett mejl igår också, vilket sa såhär:

Hej hej!
Nu har juryn plockat ut de 12 finalisterna i årets "Svensktoppen Nästa". Tyvärr var inte ditt bidrag en av dom. Vi är glada att duville skicka in till tävlingen och hoppas att du gör ett nytt försök nästa år igen!


Som ni ser, så verkade det som om jag inte lyckades i år över huvud taget.
Jag är själv besviken, men ändå så försöker jag att se det från den positiva sidan. Jag kanske kommer med nästa år, eller i en annan tävling.
Ändå så tyckte jag att det verkade underligt att dem inte valde mig. Jag menar, jag har skrivit låten själv, vilket inte de flesta som deltar i den där tävlingen (inte minst ungdomar i min ålder) kan göra, utan dem anlitar en låtskrivare. Min låt är även udda till skillnad från vad dem flesta låtarna brukar vara (Notera att alting är enligt mig själv).
Så jag ska självklart stå i publiken när det där händer, och så får jag helt o hållet lyssna och jämföra om det varr rätt att dem ratade mig.
Men samtidigt är jag rätt så nöjd att jag har skickat in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0