Amy Diamond kommer till Gävle!

Nu är det klart i o med att Amy Diamond om bara ett par veckor kommer till Gävle! Och det kommer säkert bli jätteroligt att få se henne där.
Datumet som är beräknat att hon ska komma är den 28:e Juli, och då är även Nickelodeondagen inblandad i det hela, så att Amy sjunger tillsammans med dem (alltså egna låtar).
Vi i Gävle är även kända för våra sommarkvällar som vi har fyra gånger i fyra veckor (som vanligtvist brukar vara på onsdagar) och nu ska Amy ha sin konsert i den sista kvällen, vilket är den som sagt den 28:e Juli.
Det ska bli väldigt roligt att få se henne där. Senast jag såg henne var ju förra året i Augusti, då hon sjöng i den så kallade sommaryran (stor skillnad, verkligen).
Förrutom att nickelodeon kommer hit, så kommer andra saker även att hända. Tävlingen Svensktoppen Nästa kommer att ha sina tävlingar där. Och vid den dagen har dem sin final. Det är väldigt tråkigt med tanke på att jag faktiskt skickade in till den tävlingen, fast dem inte tog mig som en av de tolv tävlanden (men det skulle inte betyda att jag skulle få träffa Amy Diamond backstage, man måste först kvala sig till final i den tävlingen trots allt), men deras val kan man inte göra något åt...

I alla fall, det är fortfarande ett par veckor kvar innan det verkligen börjar, och det ser jag självklart fram emot.


En bild som jag tog från den förra konserten i Gävle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0