4 dagar ledigt!!!

Jag har nyss haft SO-prov, och det verkar även bli ett kommande matteprov runt 28:e Maj (ESC-veckan!!!).
Det har varit lite stressigt, men trots det har jag också varit slarvig då jag kanske suttit för mycket framför datorn och gjort min fritid. Men annars verkar det gå bra.
Vi har fortfarande en labb att göra som omfattar i själva nationella provet i kemi, och jag har ingen aning om hur det kan gå i den labben, men jag hoppas ändå att det går bra. Dessutom så måste jag förberedda mig för ett nytt prov i Fysik (för att på en ny chans höja mitt fysikbetyg).

Idrotten kommer att vara den som jag kommer att satsa allra mest innan slutet av terminen. Jag har lyckats att hålla lektioner och visat resultat på vissa lektioner bättre än oväntat. Därmed så gjorde jag kanske inte så bra på orienteringen som jag hade hoppats på, med tanke på att jag svarade fel på vissa frågor (helt o hållet för att jag kanske räknade fel på träden ute i skogarna (vi får frågor att svara på)).
Annars ska vi börja med utomhuslektioner just nu, och under nästa idrottslektion så har jag en till chans att visa hur jag egentlien går för.

Jag har börjat märka att sommarlovet har närmat sig närmare än vad jag själv skulle kunna ha trott, för jag har alltid trott att sommarlovet var långt ifrån oss (senast jag tänkte så var runt början av maj), men nu så är det bara ett fåtal lektioner kvar i ett par ämnen i skolan innan betygen ska sättas. Till exempel så är det bara 1 bildlektion kvar innan betygen sätts (vi har ingen bildlektion den här veckan eftersom vi är lediga på torsdag och fredag).

Om jag ska säga någonting utanför skolan, så väntar jag fortfarande spänt på hur det har gått för mig i tävlingen Svensktoppen Nästa som jag skickade in till för tolv dagar sedan. Och jag har samtidigt inte kollat på hemsidan om vad som händer heller, så jag ska nog göra det efter detta inlägg.
Och självklart så närmar sig Eurovision Song Contest ännu mer. Inte minst repetitionerna som man kommer att kunna få se på youtube med start 16:e Maj (men då är det bara ett par länder, inte Sverige för säkerhets skull).

Så med andra ord så är jag ledig från skolan ända till måndag från o med nu. Och jag ska väl bara slappa och ta det lugnt, men självklart måste jag också tänka på annat. :)

EDIT:
Efter att ha läst på deras senaste facebookmeddelande (länk) så verkar det som att de redan har lyssnat till bidragen (i alla fall dem i mitt län), och så ser det ut att man ska avslöja finalisterna redan på fredag!!!
Oj oj oj! Jag vill så gärna gå vidare! Men samtidigt är jag redo att det inte ens kan bli jag som blir en av dessa 12 finalister alls... :(
Jaja, på fredag får vi reda. Så jag får absolut inte glömma att sätta på radion och lyssna på fredagsmagasinet klockan 15.00 (endast Gävleborgs radio, P4 antagligen) och då får jag verkligen hoppas!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0