Vinst som jag ville ha, och nationella prov.

På lördag så kunde jag faktiskt kolla på Melodifestivalen hemma hos mig. Och hur gick det då?
Anna Bergendahl som var tippad att vinna av bland annat tidningar, spelbolag, hemsidor och mig själv vann Melodifestivalen! Hoppas det går bra för Anna i Oslo nu om två månader nu.

Nu är man tillbaka i skolan igen, och dagen har varit lite annorlundare idag (det är fortfarande lektioner som vanligt). På resuresen så hade jag ingenting att göra. Jag kunde inte repetera inför nationella provet i engelska, inte jobba med engelska böcker (dem var hemma), läsa en bok (för att jag inte hade någon, och biblioteket hade ingen heller) eller andra saker som inte borde nämnas...
På SOn så bestämde våran lärare att byta platser på oss, eftersom vi helt o hållet inte kan vara tysta under lektionerna. Och jag fick sitte bredvid en otrolig tråkig kille som jag absolut inte hade hoppats på.

Redan imorgon är det nationella prov i engelska, och då kommer vi ha två av fyra delar att ha prov på, nämligen läsförståelse och hörförståelse.
Egentligen så har jag inte repeterat så mycket under helgen, utan jag har nästan bara ödslat tiden på att sitta vid datorn. Men samtidigt så vet jag inte vad jag ska repetera med, och jag har bara tänkt på att sova under helgen, men ändå så har jag inte heller gjort det.

Imorgon är det alltså dags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0