Satsade på 4 MVG, finns chans till 6 MVG!!!

Tidigare månader, så lovade jag mig själv som ett nyårslöfte om att jag skulle ha MVG på 4 ämnen (vid detta tillfälle hade jag redan 2 MVG, nämligen i matematik och biologi).
Då hade jag tänkt att satsa på att få MVG i fysik och kemi, så att jag kunde få 4 MVG:n totalt.
Nu finns det faktiskt chans till att jag kan få hela 6 MVG under grundskolan!!!


Ämnena som jag kan få chans till att få MVG i är nämligen Teknik och Musik.
Inom tekniken, så har vi någon typ av grundskole-inriktning, där vi får hålla på med något som kallas robolab.
Jag och min klasskompis är som experter inom detta, och visat detta under bland annat öppet hus på vår skola, vilket lockade väldigt många.
Idag så har vi kommit på ideer som är ännu smartare och som skulle kunna höja vårat betyg i teknik.
Det enda som vår lärare skulle vela att vi gjorde nu var att vi gick till en liten klass (4:an är planerad) och presentera vårt arbete där.
Ändå så vet jag inte direkt om just vår inriktningslärare skulle kunna se till att vela höja vårt teknikbetyg till MVG, eftersom denna lärare är vår mattelärare, men inte vår NOlärare.
Dessutom så kommer vi om ett tag hålla på med en teknikuppgift i NO:n (om en månad), nämligen design, då vi ska designa ett föremål (vanligast är nog pennskrin).

Inom musiken, så kan jag höja betyget som bäst om jag uppträder på exempelvis konserer och avslutningar.
En jätterolig sak, men precis som jag har beskrivit, så vet jag inte heller hur jag ska fixa till det hela.
Jag tror att jag under ett tidigare inlägg har skrivit om att jag kan höja mitt betyg.
Det som jag tänker på just nu, och som jag helst vill är att sjunga en direktinspelad låt då jag bara sjunger, men min musiklärare vill nog helst att jag ska sjunga och spela samtidigt i en grupp.
Detta vill jag gärna inte göra, eftersom förra året jag gjorde det, så var inga åttor (som förra året var sjuor) delaktiga av att vela göra någonting, när musikläraren ville att vi skulle göra något, så var det ingen som ville göra det (tyvärr inte jag heller...). Med andra ord, så kommer denna del att bli tråkig, men verkar ha störst chans till att jag ska kunna få ett MVG.
Så jag har tänkt såhär: Jag gör den första punkten, dvs sjunga karaoke låtar individuellt inom en konser som skolan kommer att arrangera om ett par månader, och så kan jag spela med bandet under två tillfällen efterråt. Att jag då inte skulle kunna få MVG skulle nog bli en stor skandal.

Inom ämnena kemi och fysik, så har jag tyvärr inte nått MVG, utan jag har för tillfället fortfarande VG.
Sista chansen att höja betyget i fysik var på fredag, då vi hade prov i atom- och kärnfysik. Och jag vet att jag tyvärr gick miste om tre poäng nu på grund av bortglömmelse av svar på frågor. Vi kommer troligen få tillbaka proven imorgon, och har jag inte MVG på provet, så har jag nog inte heller ett MVG i fysik...
Inom kemi, så har jag fortfarande MVG, och provet i elektrokemi gick sämre än väntat, bara VG där.
Tur i alla fall att det nationella provet i NO ska vara i kemi, vilket innebär att jag har en ny (och även en sista) chans till att höja mitt betyg i kemi, något som jag MÅSTE klara av nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0