Ny idolsäsong, ska själv inte söka, men...

Nu börjar en helt ny idolsäsong, och självklart är idoljuryn och (tyvärr) Peter Jidhe på plats för att håla åres program.
Ni som undrar varför jag sa just tyvärr inom Peter Jihdes ord, så är jag faktiskt rätt besviken över att man måste följa ett fjärde år med Peter Jihde som programledare i det som han kallar Sveriges största musiktävling (är ändå glad över att det inte är sant).
Jag menar, man kunde ha givit denna möjlighet till vilken person som helst, oavsett om det var någon från TV4, en stor kändis, vem som helst, men varför just honom?

Idol kommer att åka runt till Göteborg, Karlstad, Malmö, Luleå och Stockholm.
Tycker själv att det är aningen jobbigt att man måste gå igenom dessa tre största städer varenda gång, för hela tiden kommer det komma två typer av sökande.
Första typen är personer som har sökt tidigare år, och den andra typen är unga 16-åringar som inte kunnat söka tidigare år på grund av att dem inte är tillräckligt gamla.
Så varför skippar dem inte dessa storstäder någon gång och istället går vidare till en helt ny stad som de troligen aldrig varit i förut. För stjärnorna de söker efter finns inte bara i storstäderna, dem kan finnas i en väldigt liten stad runt Sverige, men dit vill dem nog inte ha sina auditions.

Jag däremot kommer inte att söka. Jag kommer att ha åldern inne (jag fyller 16 bara om ett par dagar). Ändå så har jag viktigare för mig än att slösa på min tid av att gå på en audition och tävla inom ett halvår (nu drömmer jag bara), och bli tvungen att gå på en turne och slösa på ett halvår av att sjunga, när jag egentligen borde gå på gymnasiet och studera.
Dessutom så brukar jag lägga upp klipp på youtube när jag sjunger, och de kommentarerna jag får då är att man helt o hållet inte tycker att jag är bra.
Ändå så kan det helt o hållet vara så att just dem har fel, för att:
1. Mina kompisar och min lärare säger att jag är jättebra på att sjunga.
Visst så kan jag se mig på att dem ljuger, men jag vet helt o hållet inte vem jag ska tro på...
2. Jag lyssnar ibland på personer som sjunger (enligt mig) dåligt eller kanske sämre än vad jag gör (som de flesta på internet tycker), men dessa personer får bara en massa positiva kommentarer istället.

Jag brukar ibland få mig tanken på hur det skulle vara ifall någon från idol juryn kom till mig och ville att jag skulle delta i idol, och gav mig en guldbiljet. För förra året så gick Anders Bagge på en egen turne, och det som oroar mig är hur det skulle vara ifall Anders Bagge kom en gång till mitt hus eller till min skola (beroende på vad jag befinner mig) för att vela höra mig sjunga. Och vad händer om det går bra?
Jag vet att alla skulle rekommendera att jag tog chansen och gå på slutauditionen, men ändå vet jag själv vad som är bäst för mig själv, och det är inte att slösa tid på t.ex. idol (åtminstonde när man måste välja bland studierna), men skulle det bara kännas rätt att säga Jag kan inte, jag har annat att göra om jag blir erbjuden? Tänk om frestelsen tar mig...

Nog om det, Idol börjar, och vi får se hur det kan gå.
Kan vi hitta en stjärna som åtminstone jag vill ska vinna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0