Har inte pluggat något alls...

Vid detta tillfälle så har jag insett att jag inte alls har repeterat ett ämne genom att läsa.
Kanske för att jag helt o hållet inte orkar, eller för att jag inte vill.
Vissa gånger får jag känslan inom mig att jag inte har något att göra. Varför tar jag bara inte upp böckerna och läser? Det är en bra fråga som jag ställer till mig själv.
Ändå så tror jag själv att jag minst en gång under sportlovet kommer att ta upp böckerna för att läsa igenom dem.

För på fredagen, dagen innan sportlovet då vi läste Fysik (Atom- & Kärnfysik) så var det hela som hell för mig. Jag hade grymt svårt att koncentrera mig, eftersom alla runt om mig (både idiotiska som smarta) kunde inte hålla tyst, pratade om saker utanför lektionen, och eftersom läraren satt i ett annat rum än själva klassrummet ledde det till att folk som gjorde prov (som inte gjorde provet veckan före) frågade andra om svar till vissa frågor.
Nu var det rätt dåligt av mig att inte säga till läraren, men den självklara anledningen kunde lika gärna ha varit för att jag var för rädd för vilka konsekvenser det skulle leda till.

Och tidigare har jag även skrivit att jag på något sätt skulle försöka mejla författaren till boken "MVG i allt" (Raman Mehrzad) om råd för vad jag gör för fel till att jag inte får MVG på ämnena.
Det har gått hittils inte alls gått bra. Jag har försökt söka upp hans namn via google, men det enda som kommer upp är massa nyhetsblad om själva boken, men inget av sidorna skulle kunna hjälpa mig till att jag skulle på nåt sätt kunna få kontakt med honom.
Ändå så har jag inte prov ännu än på flera veckor, så det kommer nog ta ett tag innan jag går till mitt nästa prov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0