6 dagar kvar!!!

Nu är det bara 6 dagar kvar tills sommarlovet börjar, och det finns rätt så mycket att göra.
Jag har fortfarande chansen att höja mitt betyg i musiken, och det känns som att jag redan nu har ett MVG i musik. Och förutom det så kanske ni lade märke till idrotten från det förra inlägget.
Min idrottslärare höjde mig dagen efter till ett VG, och det tycker jag är väldigt välförtjänt.
Egentligen är betygen redan satta, så man kan egentligen bara skolka skolan utan att göra nånting, men visst så ska jag ta dem sista dagarna också.
När jag jämför mina betyg med dem tidigare betygen så kan jag se att jag har höjt mina merit poäng med 20 poäng. Egentligen är det mindre än vad jag själv tyckte. Men bara som påminnelse har jag inte säkra betyg i 5 utav ämnena. De ämnena har jag bara räknat med mina tidigare betyg (ämnena som jag inte är säkra med betygen är bild och SO-ämnena). Jag är ganska övertygad över att jag får behålla mitt VG i bild, och jag är ganska osäker ifall min SO-lärare skulle vela höja mig till ett VG, jag har ju aldrig fått ett VG i ett prov förut.
Det som jag är rädd för att min SO lärare kommer att sänka mitt VG i samhällskunskap till ett litet G. Jag hade faktiskt en annan lärare som höjde mig då, och vem vet vad som kan hända nu...
I alla fall. Nu är det bara 6 dagar kvar tills man kan jubla och hurra för att sommarlovet är här. Känns jätteskönt faktiskt, och jag är samtidigt spänd på att börja gymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0