Jag förtjänade att vara med i svensktoppen nästa!

Okej, ni fick ingen rapport om förra veckans sommarkväll, så det här inlägget blir en liten kort sammanfattning angående dem två veckorna (dvs 14:e och 21:a Juli).

14:e Juli
Det började med Svensktoppen nästa för mig. Efter dem två låtarna som enligt mig inte ens förtjänade att vara med i tävlingen, så bjöd den här deltävlingen på något mycket bättre. Enligt mig var alla tre av dem värda att delta, vilket dem fick. En av dem var kanske lite mindre bra, men det handlar ju som sagt att blanda genrer så att inte tävlingen blir för enformig.
Kvällen fortsatte med Kalle Moraeus. Fast bäst under hela kvällen var när Patrik Isaksson uppträdde.

21:a Juli
Eftersom man var en mindre än vanligen i förra veckans svensktoppen nästa, så var det hela fem stycken som tävlade i veckans deltävling.
Till skillnad från den andra deltävlingens otroligt bra startfält, så var den här deltävlingen den sämsta av dem alla.
Inte nog med att två av dessa fem faktiskt tävlade förra året (vilket kändes konstigt och som fusk). Och enligt mig så var det bara en av dessa fem som var bäst under den här deltävlingen, och hon lyckades inte ens ta sig till final.
Och jag stör mig mycket på den där jokerplatsen. Dem som tävlar i den första och andra deltävlingen har ju inte en chans att få den, för att precis som förra året, så gick den till någon från den tredje deltävlingen.
Kvällen fortsatte efteråt med Per Persson (som jag inte har någon blekaste aning om vem det var förrän Onsdags) och Andreas Johnsson som regerade hela kvällen med egna låtar, och en coverlåt.

Om vi går tillbaka till Svensktoppen Nästa. Jag vet att jag tjatar mycket om att jag var värd en plats istället för  typ, hälften av låtarna som gick vidare. Men det var faktiskt ett riktigt svagt startfält.
Visst, tävlingen är typiskt för vuxna, men självklart också för ungdomar, så varför tog man inte in ytterligare en?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0