Skolan började idag (glömde viktiga material idag).

Idag så började skolan igen, och jag hade förberett mig de första två åren.
Det bick väldigt bra, jag vaknade 6.00, och fick (för) mycket tid till att förberreda mig.
Något som var ett stort minus var att jag glömde två otroligt viktiga saker.
Den första var mina inomhusskor (converse), och jag ville ju inte gå runt i korridorerna och klassrummen med stora bruna skinnskor. Så jag spenderade hela skoltiden med att gå runt med strumpor (jag är inte ensam som tur är).
Det andra som jag glömde var mina skåpnycklar. Utan dem kunde jag ju inte hämta mitt material.
Ändå så är det tur att man kan be läraren att låsa upp alla  skåpen med hjälp utav en speciell nyckel, vilket gjorde så att jag kunde låtsas som att jag hade mina nycklar. Fast de flesta visste ju att jag hade glömt nycklarna.

Något som har hänt inom skolan då? Jo, i matten så var det väl som vanligt.
På NO:n så byter vi för tredje gången NO lärare, men den här gången så får vi vår NO lärare som vi hade sedan sjuan, vilket också känns bekvämt.
Tyvärr så är det mindre bekvämt att vi inte kommer att hinna med ett (och till o med två om vi har otur) ämne, eftersom vi har mycket att lära oss från NOn.
Men det brukar även ofast vara ämnen som man inte hinner med, och så blir de rester till nästa termin (förra terminen så fick vi jobba med sånt som stod i sjuans bok).
På svenskan så kom vår studie-, yrkesvägledare till oss för att informera oss om gymnasiet.
Jag är nog själv ganska säker på att jag ska gå på NV.
Vi hade även första bild lektionen inom nian.
Det mesta var bara spännande genom vad vi skulle göra, men annars var det som föregående år. Bara jobb.

Nu så är det helg (vad var vitsen egentligen med att jobba första skoldagen och efteråt ha 2 dagar helg igen?) , och jag kommer som jullovet stanna hemma för det mesta.
Dessutom pågår en nordisk kväll för Norge och Finland som startar första deltävlingen av deras uttagning till Eurovision Song Contest.
Skulle gärna vela kolla, men bredbandets hastighet är för lågt för att jag ska kunna kolla, och så har man inte NRK eller FTV på kabelteven (som betald, annars står det "ingen omkomst").

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0