Ny hårfärg och nationellt prov

Min tredje skoldag under terminen var rätt bra.
Precis som igår, så stängde jag klockan när alarmet gick på 6.00, och somnade om till 7.00 (och fick även en sjukt skum dröm).
Jag är ändå glad över att jag hann till skolan.
Vi hade engelska allra först där vi jobbar med boken Third Time vid det fjärde kapitlet.
Vår lärare tyckte egentligen inte att det kapitlet var speciellt fördjupande, så det enda vi behöver för ett betyg inom kapitel 4 var att göra en skrivuppgift angående 4B texten.
En konstig grej som jag hade märkt på NO och Svenska läraren var att dem hade färgat håret.
Och när engelska läraren kommer in, så har hon också färgat håret!
Lite skumt, med tanke på att det stod i nyhetsbreven att lärarna skulle komma tillbaka, men (kanske) lite rundare efter lovet.
Jag har inte lagt märke till detta, utan de flesta har bara ändrat sitt utseende.

Snart ska vi även ha ett prov i musikhistoria på musiken.
Innan lovet, så gick vi ju igenom lite av detta, och min tanke var ju att jag skulle torska minst ett VG och kanske få ett G som högst, men bara genom tur.
Nu vet jag ändå vad jag behöver göra för ett VG och MVG, och det är klart att jag ska satsa högt oavsett vad jag ska göra som vuxen. Dessutom så är höga poäng viktigt till gymnasiet.

Snart är det dessutom dags för nationella provet i Svenska.
Nu är det mindre än en månad kvar tills den första delen av tre kommer att startas.
Jag kommer redan ihåg hur det gick i femman. Katastrofalt!
Speciellt vid den läsliga delen, då man skulle läsa en text, och svara på ett par frågor efteråt.
När det stod i texten att en pojke med hund som den hittade skulle gå och handla pommes och vatten, så stod det att han inte fick handla, för att han inte kom från staden, dessutom så trodde kocken att han hade stulit hunden.
Och när man skulle svara på frågorna, så var jag en sådan typisk person som kollade först på frågorna, och efteråt läste texten.
Så på två frågor så stod det varför fick han inte handla? och Vad trodde kocken om honom.
Båda hade likadana alternativ, men två av dem var för att han inte kom från staden och en annan där det stod för att kocken trodde att han hade stulit hunden.
Hur svarade man då då? Jo, tvärtom!
Och så fick man plötsligt IG på det där provet (eller som man kan kalla det, inget betyg).
Idag är jag mycket smartare och motiverad, så det är klart att jag ska klara det här.
Idag på svenskan fick vi göra en liten mindre skrivuppgift som tidigare hade varit på ett äldre nationellt prov.
Det provet var faktiskt rätt enkelt, men det blir nog svårare när det är dags.

Övriga ämnen som Idrott och SO så var man otroligt trött (de sista ämnena på dagen), och man ville bara hem och sova (jag har inte ens) sovit än.
Jag kommer nog att lägga mig tidigare idag , så att jag kan slippa stänga av den där klockan utan att somna om.
Och man kan inte heller sova i korridoren utan att väcka uppmärksamhet inför andra personer.
För när en invandrare (svart hud, taskig kille och otroligt oartig och dum) kunde bara inte låta mig få vara ifred, och bara behövde hämta sin töntiga crew (gud vad jag hatar honom).
Tur att jag bara blundade och låg, så att jag kunde resa mig upp innan jag väckte någon annans uppmärksamhet.

Imorgon är det bara att starta om dagen, så vi ses imorgon.
Hejdå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0