Kan jag lita på användarna på ESCforum?

Jag vet att jag har ett eurovisions forum (EurovisionYoizan, länk finns vid länkarna), men jag tycker att det här verkar nog så allmänt, så att den borde bli skriven här.

I alla fall, för ett halvår eller så, så registrerade jag mig på ESCforum.net.
En sajt där jag och en massa andra användare där vi diskuterar om bland annat EUrovision Song Contest, Junior ESC, och gör andra saker som t.ex. deltar i tävlingar.
Faktiskt så spenderar jag min tid på den där sajten nästan varje dag, och det är jag ju inte heller ensam om.
Nackdelen är tyvärr själva användarna på den sidan.
Visst, dem diskuterar om bra bitar om det hela, men vissa gånger så går det lite åt gränsen.
Det mesta av just gränsen ligger mest på sexuella saker.

Här är några saker jag stör mig på:

Ett pars avatarer:
Vissa användare har avatarer som jag stör mig på.
Tar jag ett exempel på någons avatar (utan att nämna användarnamn) så kan man säga att det är en animerad kvinna på avataren. Och hon är klädd så att man kan se brösten på henne.
Animerd menas då att hon springer fram på ett sätt, och då blir jag ännu mer irriterad på dessa gungande bröst.
Väldigt jobbigt.

Sexuella bilder som postas där:
En gång, så var det någon som postade en pressbild på en tråd.
Det är nämligen så att gruppen A1 tävlar i den norska uttagningen i ESC. Och pressbilden innehöll en utav männen i den gruppen som hade tagit pressbilder som blev publicerad på en gaytidning.
Okej, fint men är det behagligt att alla ska kolla på sånt där?
Man kan faktiskt hålla sånt där för sig själv.

Hur folk blir behandlade av deras sexuallitet:
En annan grupp som tävlade i norska uttagningen av ESC fick lite uppmärksamhet av de flesta rockfantasterna på den där sidan då. Och vad skriver dem då?
Jo, att alla som inte gillade den där gruppen och dess musik var bögar.
Okej, så jag är så himla bög då?
Visst, vissa är det, och går runt med en stor text på sin signatur där det står att de är stolta över att vara bög, men är det verkligen rätt att hålla på sådär mot andra?
Okej, jag blev ju inte så fruktansvärt arg bara för att någon kallade mig bög (som sa det till alla som inte gillade den där typiska hårdrocken), men tänk om någon skulle ha blivit det då?

Nu har jag gått igenom några punkter.
Hemskt angående detta är ju att de flesta unga användarna som är under 18 år (som jag) ska få uppleva det som de vuxna postar på den sidan.
Att ingen har rapporterat angående bilder och sådant innebär nog att alla där verkar som att de helt o hållet inte bryr sig om hur det blir för andra som är yngre.

Även så ligger inte gränsen på en hög nivå nog för att jag ska sluta på den sidan, men blir det för mycket, så kanske jag måste avgå ESCforum.
Frågan är bara vad jag ska hålla på med då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0