Jag blev skitkonstig efter matteprovet

Idag var det nämligen matteprov (notera att detta skrivs från skolan).
Faktiskt så trodde jag att det skulle gå bra, eller till o med bäst, eftersom jag hade repeterat otroligt många gånger på matteboken, och jag visste ju hur jag skulle räkna när man kom fram till ett tal eller problem.
Så jag var rätt lugn innan provet.

Men sen så började allting ändras.
De första 14 frågorna gick bra, men den sista 15e frågan var grymt svår.
Det stod nånting om (det är en rymdgeometri grej) att man ska ta reda på en tandkräms tubs diameter, men jag hade absolut ingen aning om det.
Varför inte det då? Jo, för det har bokstavligt talat inte stått något om en sådan fråga på matte boken.
Jag brukade läsa MVG i allt boken, och där stod det att man inte kunde få ett annat tal än det som stod i matteboken (bara att själva historien ändrades). Nu har det i alla fall hänt.
Jag skulle ha skällt på matte läraren angående detta, men av någon anledning så var jag helt o hållet för mycket fokuserad på uppgiften så att jag inte ville släppa det.

Men hur gick det då? Ingen aning, men jag är nog säker på att svaret jag svarade var fel.
Man behöver 22 (av 25) poäng för att få MVG, och den uppgiften ger 3 poäng, så om jag inte får fel på något annan uppgift av dessa 14 uppgifter så kan jag faktiskt på MVG (-), men chansen verkar liten...
Men vad hände efter provet?
Jo, jag blev helt o hållet skitkonstig.
Jag tror att det var besvikelse som flög runt mig, och jag var helt o hållet inte mig själv då.
Jag  ville inte prata med min klasskompis som jag ofta (som möjligt) brukar sitta bredvid, och han pratade inte med mig (som vanligt).
Och när vi hade svenska lektion så tänkte jag fortfarande på det där, och då föll plötsligt tårar ner från mina ögon.
Jag försökte så diskret som möjligt dölja tårarna, och det gick nog bra...
Men jag har nog aldrig känt mig så tidigare. Matte är ju ämnet jag ska vara bäst på.
Men vi får nog se hur det blir när proven blir rättade. Och eftersom han skryter om att han är snabb med det här, så kan jag nog gissa mig fram att provet blir rättat redan imorgon, då vi även har matte.
Imorgon när vi har matte så ska jag verkligen skälla angående den uppgiften, det ska jag verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0