Först matten, nu musiken!!! Kanske måste uppträda för att höja betyg...

Jag kanske helt o hållet inte lägger tillräckligt mycket tid till studier över huvud taget.
Först fick jag ett G(+) i betyg på det senaste matte provet, och självklart blev jag jättebesviken som ni kan läsa från i det föregående inlägget.
Och vad har hänt nu? Jo, samma sak med musiken, fast lite annorlundare.
Där jobbade vi med musikhistoria, och man skulle kunna lite om hur musiken kunde låta och användas till tidigare år.
Och hur gick det då? Jo, VG++!!! Och inte ett MVG!!!
Provet bestod av tre olika frågor, och den sista (då man skulle jämföra med idag) tyckte min musiklärare var alldeles för tunn. Vilket verkade se till att det hela blev så.
Men varför just VG++? Kunde det inte ha dugit med ett MVG-?
Han sa även att han tror att mitt slutbetyg kommer att ligga på VG, vilket betyder att det inte blir någon direkt förrändring i musik betyget, med tanke på att jag redan har VG i musik.

Men vad kan jag göra för att höja mitt betyg? Det är frågan.
Nu är det bara 4 lektioner till som vi ska hålla på med musik innan vi byter till Hemkunskaps lektionen, och det jag verkar kunna göra är att göra något som ser ut att kunna ge honom ett MVG.
Det finns massor av olika saker att göra, som till exempel att:
  • Spela Musik
    Men det verkar inte heller som om jag har ett stort intresse för att göra just det, eftersom det bara finns en massa ackordpapper till gamla låtar och låtar som jag verkar redan ha spelat på.
  • Skapa egen musik
    Denna punkt är svårast, eftersom jag inte har någon stor erfarenhet av att göra det manuellt.
    Ändå så finns det datorer med program där man faktiskt kan skapa egen musik med. Men dem programmen tycker jag är väldigt kassa, eftersom programmet består av endast loopar.
    Ändå så finns det en Imac dator som har Garage Band och ett kopplat elpiano. Men det hela med att koppla in och allt sådant är bara så otroligt komplicerat...
  • Uppträda
    Jag gillar ju att sjunga. Det kanske de flesta som läser den här bloggen vet om.
    Det kommer finnas mängder med chanser att kunna uppträda inför folk, och även min musiklärare.
    Dessutom så verkar jag ha fått rätt bra kritik över mina skolkamrater efter att jag brukar uppträda då de ger beröm åt mig och tycker att jag är bra.
    Det enda som jag tvekar i den här punkten är faktiskt två saker.
    1. Jag vill då uppträda solo. Eftersom jag har tidigare uppträtt med skolan, och jag lovar, dem är tråkiga hela bunten av dem.
    Förra gången så ville vår musiklärare att vi skulle ge förslag på låtar att sjunga, och ingen (även tyvärr jag) sa någonting om det. Och även sjuorna (vilket är nua åttor) sjjöng inte ett dugg medans åttorna (nua nior) gjorde allting, dvs spelade.
    Anleningen till att jag vill sjunga solo är för att just jag vill vara trygg över det just jag sjunger. Och att ha klar instrumental musik kan vara bra.
    2. Den kritik som jag har fått just här på internet (som t.ex. Youtube) har oftast varit negativa.
    Det är inte så många där som verkar gilla det jag sjunger, och så får man nöja sig med en stjärna av fem på alla klipp som jag sjunger på.
    Ändå så vill jag inte sluta med musiken, eftersom jag vet ändå att alla artister får minst tiotusen negativa kritiker av olika personer.
    Ändå så verkar ingen ha sagt något direkt positivt till mig heller...
Jag vil så gärna höja mitt betyg.
Jag var ju så jäkla nära för att få ett MVG i musikhistoria, och jag har VG i musik just nu.
Nu får man lika gärna förhandla så fort som fasen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0