Engelskaprov flyttat, och SO-prov dagen efter

Jaha. Den lilla karusellen fortsätter visst att åka neråt i en otrolig fart som får det hela att inte vela stanna det hela.
NO-provet är inte gjort än, den börjar redan imorgon efter matten (nästan hela klassen är 6 sidor efter mig *suck*), och då börjar hela NO-provet som handlar om elektrokemi. Efteråt är det som vanligt.
Just nu har jag VG i Kemi, och det här är sista chansen att kunna höja mitt betyg till ett MVG, eftersom vi aldrig kommer hålla på med kemi efteråt (om vi nu inte får ett kemiprov på nationella provet, vilket vi inte vet om ännu), så nu få man helt o hållet börja läsa ordentligt så att allt verkligen sitter!

Engelskaprovet är nämligen flyttad till tisdagen.
Det beror på att 9c skulle göra någon konstig sak under torsdagen (igår) så att man inte ville att det skulle krocka med det hela.
Jag blev lite chockad och aningen sur över detta.
Jag menar... Hur ska vi kunna hinna med allting som till exempel förberedning till nationella provet om vi måste skjuta upp prov så himla många gånger egentligen? Ändå så kan det vara rätt okej till att få extra repetitioner till det man behöver med tanke på att jag har G i engelska.

På onsdag så är det dags för SO-prov, och vi håller på och läser om Samhälls Ekonomi.
Jag tycker själv att jag vet rätt mycket angående det. Och min gamla SO-lärare (som fick ersätta min nuvarande SO-lärareeftersom han skulle studera på universitetet ett halvår) gav mig VG i Samhällskunskap, vilket jag är väldigt stolt över.
Och går det såhär bra så är mitt VG säkrat även hos min nuvarande SO-lärare. Och kanske så får jag till o med ett MVG på Samhällskunskap. Men då måste jag även vara beredd på att läsa igenom otroligt mycket.

Nu ska jag skriva något på min andra blogg, så håll utkik där också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0