2 av 3 nationella prov klara

Imorse så gjorde jag det skriftliga provet, och på tisdagen gjorde jag det läsliga. Nu väntas bara det muntliga.
Det läsliga provet gick bra, jag blev klar ungefär 5 minuter innan tiden var ute, och jag hann rätt mycket av den tiden. Till skillnad från andra som inte hann så mycket över huvud taget, vissa blev panikslagna vid den korta tiden som återstod.
Det skriftliga provet hade vi nog övat mest till.
Jag var ju rätt säker på att jag skulle klara av det här, eftersom skriva berättelser, och andra texter som till exempel här på bloggen eller utanför har nog resulterat väldigt mycket för mig.
När jag kollade på provet, så var det svårare än vad jag själv hade tänkt mig, men det gick i alla fall.

Det finns inget spikat datum för det muntliga provet, och det nationella provet i Engelska ska komma vad jag har hört den 15:e Mars (första delen).
Och så har man nationella prov i NO och matte också som väntar (även språk, men jag läser inget tredje språk).

Nu har man bara fredagen framför sig då man får jobba till ämnen som matte, NO, svenska och bild, och nu är jag även van vid att ta med mig en MP3 spelare så att jag kan lyssna på P4 13.05 när man avslöjar smakproven till melodifestivalens andra deltävling av låtarna (tyvärr går MP3 spelaren på batteri, och jag har ingen laddare, så det hela är begränsat).
Jag kommer nog blogga här lite senare imorgon, men det kan finnas risk till att jag inte skriver.
Ses då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0