Svensktoppen Nästa! Nu är det min tur att stå där!

Projektledare Maths Broborg

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3147

Nu kommer tävlingen för oetablerade artister att sättas igång återigen, och det gäller att artister/grupper ska framföra egenskrivna låtar, alternativt att sjunga låtar skrivna av s.k. experter.
Jag tycker att det är en riktigt bra talangtävling för mig, eftersom jag kommer att ha fullt upp med ett stressat gymnasieprogram, så att det nästan känns värdelöst att vara med i Idol.
Denna tävling körs under sommarlovet (vinnarna kommer att få spela en slutlig final under September, vilket jag aningen skulle kunna klara av...).
Jag har massvis med låtar, men de flesta låtarna har jag helt o hållet lagt ner. Och nu sitter jag och skriver nya låtar som jag skulle vela delta med i tävlingen. Det enda problemet är att jag inte är klar med själva texten än.
Och när jag såväl blir klar, måste jag sitta framför FL Studio, och fixa fram en demo av hela låten.

Värst av allt när det hela strular till på det här viset är att jag har en skolperiod med rätt så många prov. På tisdag är det historieprov om andra världskriget, på måndag är det nationellt prov i matte, och det 30:e April så ska jag vara klar med ett hemprov angående miljö, biologi. Och sists ansökningsdagen till svensktoppen nästa är 30:e April.
Jag önskar at jag bara kunde få ta en dag ledigt för att streama upp ideer till en ny låt (och då en hit).

När det gäller min familj, så verkar det inte som att de vill att jag ska tävla över huvud taget.
Och varför då? Den enda anledningen till att dem tycker att jag inte är bra.
Låter lite konstigt enligt mig. Familjen ska ju stötta varandra (ändå hatar jag lögner), och dem vet inte hur stor passion jag har för att vela göra just det här.
Det enda dem är oroliga över är att jag ska skämma ut mig och att dåliga kommentarer läggs upp med youtube klipp på mig.
Okej, såhär ligger det till:
1.
Det här är min dröm, varför skulle jag banga ur för att dem är rädda?
2. Dem vet inte alls hur det är för de etablerade artisterna över huvud taget.
Alla artister, och då menar jag alla har fått minst en negativ kommentar/kritik. Annars kan ni själva som läser det här säga en etablerad artist som inte fått en sådan kommentar/kritik.
Jag kommer att få förberedda mig för det här. Media kommer att hoppa på mig och hitta på en massa saker, men det förberreder jag mig på så gärna.
3. Dem vet faktiskt inte vilken talangtävling jag pratar om. Dem tror att det är något stort på TV.
Såna program kan man bara se på Melodifestivalen nuförtiden ändå, och Svensktoppen Nästa sänds bara på sin regionala SR-Radiokanal. Så jag kommer att sjunga inför gävlebor endast, och därav hundratals tittar på mig live.

Men nu är det bråttom. Jag måste komma fortsätta komma på något.
Den påbörjade låten ligger vid sin första refräng just nu, så jag kanske blir (på ett slarvigt vis) klar med låten redan imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0