Jag hatar när konserter måste vara långt bort

Jag bor i Gävle, och brukar oftast gå till konserter med artister (på egen hand) då det är lite närmre i min trakt.
Visst, jag känner ett par personer runt min ålder som åker flera kilometer för att få träffa sin favoritkändis. Men till skillnad från mig, så håller jag mig alltid nära mina trakter.
Ändå är jag lite sur angående detta, eftersom jag även är en hemlighetsfull person som inte delar med mig angående mig själv till andra (speciellt personliga saker, en anledning till varför ni aldrig ser ett foto på mig).

Men vad kommer att hända då?
Jo, den 2:a Maj, så är jag sugen på att gå på en signering med Anna Bergendahl som kommer att vara här i Gävle, eller? Nej, det kommer att vara i Valbo, flera kilometer bort från Gävle (trots detta så är det ändå en del av Gävle, och ligger till gränsen av vår grannkommun), och jag vill främst gå på konserter/signeringar helt själv, men är det värt att gå på den här då den verkar så långt bort.
Visst, jag skulle kunna säga till mina föräldrar att jag skulle vela gå på en signering, men vad kan det leda till? Antagligen följande saker:
1. Dem säger nej (och troligen skrattar, dem brukar göra det när jag till exempel vill något med en Amy Diamond sak, kommer säkert tro att jag har hittat en ny idol och lagt ner medAmy...).
2. Dem säger ja men följer själv med, vilket jag inte vill, för det kan leda till att jag måste följa efter dem hela tiden, och kolla på saker som jag inte är ett dugg intresserad över.

Och så kommer det en Amy Diamond konsert/signering i Gävle den 19:e Juni, men vad är problemet där? Jo, den är i Ockelbo, ännu flera kilometer ifrån Gävle (fast ligger ändå i kommunen), och senast och enda gången jag var där var när jga gick på dagis (fast då var vi inte i stan), så jag har inte den blekaste aning om hur det ser ut där, eller hur det är att vara (helt själv!) att vara på ett helt nytt ställe.
Dessutom så tror jag att man måste föräldrars tillåtelse om man ska resa, oavsett ett par kilometer eller en massa megameter (min påhittade enhet), vilket jag inte heller vill, och troligen en sak som de skulle säga nej till.
Kan man inte flytta den till Gävle istället? En stad som trots allt är själva centrum i det hela, och publiken skulle nog vara större där än vad den är i Ockelbo eller dem andra småstäderna i Gävle.

Så sammanfattningen av det hela är nog helt klart:
Jag hatar när konserter och signeringar måste vara långt bort.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Inte är det ett måste att ha sina förälldrars tillåtelse för att åka tex till ockelbo(5 mil) eller till valbo(1 mil). Jag åker oftast flera mil för att se Amy och andra artister, mest ensam, men ibland med mina förälldrar.

2008 åkte jag till Umeå från Luleå, vilket är 27 mil, och Skellefteå(13 mil). Då var jag 17 år.

Och i sommar ska jag åka 35 mil för att se Amy, ensam.

Och om man inte hittar i en stad som man aldrig varit i, får man väl kolla på någon karta på nätet eller ta med en karta.

Om jag bodde i Gävle, skulle jag nog åka så långt som till stockholm, om Amy skulle dit.

2010-04-13 @ 18:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0