Undrar hur mycket sport min familj hade tänkt kolla på...

En av melodifestivalens största konkurenser måste nog vara sporten.
Inte konstigt, då ESC datumen fick flytta för att inte krocka med Champions Leauge finalen.
Därmed så kunde man inte ha melodifestivalen i en arena, då den arenan har bestämt för att ha en hockeymatch.
Två av mina systrar går på fotboll, men snart tror jag att det bara bli en kvar (eller så är det redan det...), men jag däremot går inte direkt på någon sport.
Jag har inte direkt ett så stort intresse utav att ägna min tid genom att kolla på sport, när jag kan ägna tid framför datorn och läxor m.m.
Igår så satt min syster framför TV:n för att ägna sig åt fotboll från eftermiddagen till kvällen.
Och inte lika konstigt då min syster och min pappa satt och kollade på Sverige - Ungern.
Sverige hade verkligen tur (inte skicklighet -.-) när de satte in det sista målet, och min pappa skrek verkligen riktigt högt.
Men han får väl tänkta på att vi har grannar som ha barn vid halvårs åldern (eller någon aningen äldre ålder...).
Jag hade jättegärna velat kolla på den norska uttagningen utav MGP Nordic (som med andra ord kallas MGP jr) men nu hade vi ju inte tillgång till NRK1, men även om vi hade det, så skulle jag nog ändå inte fått kolla på det, varför då då? Jo, för dem sitter ju fastklistrade framför en fotbollsmatch.
Och jag rekkomenderade ju åt pappa när han inte satt framför kabeltvn (typ lite före 20.00) att stänga av kabel TV:n så att han slapp att slösa ström, men han bara "Äh, struntsamma, den där kan man ju ha på hela dan".
Aha, som den gången kabel-boxen gick sönder för att den fick allvarlig hög temperatur... Dagarna är faktiskt längre än nätterna, och att slösa på ström för ingenting kan ju vara väldigt energikrävande, och slöseri på rätt mycket pengar (inte undra på varför jag inte får veckopeng -.-).

Så vad ska hända under Februari då?
Ska man lämna mer plats på Vinter OS i Vancouver eller Mellodifestivalen?
De flesta i min familj skulle nog välja Vinter OS.
Men det är faktiskt tre melodifestivalen veckor som står på spel, och allt just på grund av Vinter OS (Deltävling 2 - 4).
Men allvarligt, man skulle kunna tro att fotboll sänds varje dag.

Du som har läst detta inlägg:
Jag vill gärna att du kommenterar detta inlägg och ger mig svaret på frågan:
- Vad är det roliga med fotboll?

Kommentarer
Postat av: Joel

Nej, ut med sporten och in med Melodifestivalen! :D

2009-09-08 @ 17:52:04
URL: http://joeeel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Melodifestivalen måste va nåt av det mest överskattade på jorden. Helt överkass är det! Fotboll är så jävla mycket roligare på alla sätt!

2009-09-08 @ 21:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0