Skoldag 22/9

Jag rättar:
Förra inlägget så skrev jag att jag skulle till någon jag trodde kallades vägledningspersonalen.
Nu vet jag att det egentligen kallas "Studie-/Yrkesvägledaren", inte stor skillnad, jag vet xD

Igår så skrev jag ju att jag skulle skriva om det vi diskuterade om i samtalet.
Tja, nu kommer det säkert låta väldigt tråkigt, men jag förklarade ju väldigt mycket om hur jag verkligen ville ha det hela.
Anledningarna till att jag vill gå på naturvetenskaps programmet mer än teknikprogrammet (det ligger väldigt tätt mellan dessa program för mig) är att jag får jobba med språk, Matematik D och E (om jag då ska välja Matematik och datavetenskap som inriktning), men jag vill gärna inte jobba med Biologi.
Om jag jobbar med teknik så är det ju helt o hållet tvärt om.
Studie-/Yrkesvägledaren förklarade för mig ifall om jag gick på Teknik och valde Teknik och Vetenskap som (lokal) profil, så skulle jag få tillgång till Matematid D och E och Biologi.
Men jag vill ju gärna jobba med datorer som vuxen, och kände mig helst för att gå på Informationsteknik mer, men då får jag inte studera Matematik D och E.

Förrutom det, så har jag sprungit 2,5km för sista gången under terminen.
Det blev nytt rekord då jag fick 14.00 som tid, vilket är runt den bästa tiden jag nånsin fått under 9:an (bästa tiden någonsin var vid första försöket i 7:an).
Och jag som hade haft lunch innan, maten var inte direkt fräsh och god, men det var bara att hugga i för att få kraft till att orka.
Jag mådde dessvärre jätte illa efteråt, som om jag skulle spy, och jag kände ingen ork för att studera SO.

På tal om SO, så fick vi tillbaka proven idag.
Jag var rätt besviken då jag såg att jag bara hade lyckats nå fram till ett G+, då jag hade förväntat mig högst VG (jag hade verkligen repeterat mycket).
Men det viktigaste är att göra det bästa man kan, jag verkar ju ha så höga betyg så att jag kan ju trots allt gå in på vilken linje jag vill under gymnasiet, och jag slipper SO lektioner senare oavsett vilket av dem jag tar (förrutom Histora dessvärre om jag väljer naturvetenskapsprogrammet).

Jag frågade även NO läraren om hon hade rättat NO provet, då jag verkligen ser fram emot att få veta hur mycket jag har lyckats.
Jag ser fram emot ett MVG under det här ämnet då jag ska söka till NO kurser.

Förrutom det så har jag nog inget annat allmänt att skriva om.
Håll utkik efter mer inlägg!

Kommentarer
Postat av: LillaGubben

Jag antar att du ska gå gymnasiet någonstans i Gävle. Jag gick på Vasaskolan och tyckte det var en jättebra skola så det är ingen dum idé om du försöker hamna på Vasa.

2009-09-22 @ 21:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0