Nya eleven (Skoldag 28/9)

Idag så fick vi en ny elev på vår skola.
Det var en kille som kom från ett afrikanskt land (glömde namnet) och hade bott uppe på norrland (glömde statsnamnet).
I alla fall, min mentor föreslog att jag skulle visa honom vilka klassrum vi skulle ha lektion vid.

Asså, allvarligt talat.
Killarna i min klass verkar inte heller bry sig om det heller.
För vad håller de på med då?
De håller på o låtsas som om de inte kan öppna dörren när folk vill in i klassrummet, och bara står där.
De sitter och pratar om... tja, vidriga saker...
Och mycket mer.
Jag slår vad om att han förr eller senare inte kommer att trivas så himla mycket i den här skolan om dem fortsätter hålla på sådär.
Jag vill gärna att han ska gå på den här skolan, men inte om folk håller på sådär.

Imorgon så ska vi istället för musik gå på studiebesök på någon slags konsumentvägledning.
Lite efteråt så ska vi ha vanliga lektioner.
Men någon som jag förväntar mig är nog Orienteringen.
Asså, jag kommer nog vara den personen som är snabbast där.
Om resten av klassen inte är så bra på att kolla upp kartor och sånt, så kommer jag att vinna, det är jag säker på.
Nu vet jag ju inte om alla är så dåliga som jag har skrivit, men de flesta som jag har pratat med i min klass klagar om det.
Någon som jag känner som är rätt bra på att kolla upp kartor är nog min robolab patner.
Men han är lite långsammare än mig (usch, vad elak jag skulle känna mig om han läste det här...), och det visar nog att jag kan klara mig :D.

En sak som jag är sjukt irriterad på är att när maten tog slut.
Asså, jag är ju halvsvensk, och jag äter inte griskött, med andra ord så äter jag specialkost.
Det tog inte långt tid tills de sa att korvarna var slut, och det enda jag kunde äta var kalops.
Asså, kalops ser inte så himla specialkostligt ut.
Vad är det där rosa i kalopset egentligen?
Jag svälte vid sista timmen (tur att jag slutade ca halv två då då).
I alla fall, imorgon blir det ärtsoppa, alternativt pannkakor, och jag kan ju äta båda, så det ska inte finnas en chans att båda tar slut.
Då bevisar det bara att eleverna som äter före oss är en hög av glufska personer som tar mer än vad man egentligen får -.-

Hoppas det blir en bra dag imorgon då då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0