Mina förutsägelser om "Swings And Roundabouts"



Nu har information om det kommande Albumet av Amy Diamond börjat läcka ut.
Bara för ett par minuter sen (då jag skrev det här klippet) så avslöjade Amy Diamond låtlistan på hennes album Swings And Roundabouts, så nu tänkte jag skriva om mina förutsägelser.
- Albumet har gått till tryck! skriver Amy i sin tråd på sin hemsida.
Nu längtar jag, och massa Amy Diamond fans på hennes album.
14 låtar, inklussive It's My Life.
Såhär tror jag om låtarna:

1. Up!
Låten är ju redan publicerad som ett smakprov uppe på hennes Youtube och Myspace.
Oftast så brukar låtar som publiceras först från ett album ha spårnummer 2, den här har spårnummer 1, så en stor förändring, oavsett om det inte verkar vara så viktigt för de flesta.
Jag tycker redan nu att låten är grym, på sidor som jag känner till som t.ex. Gylleneskor så har man skrivit blogginlägg om Amy Diamond.
Ett inlägg var skrivet "Ny stil", så Amy Diamond har verkligen ändrats tack vare Up!

2. Dance Like Nobody's Watching
När jag tänker på de här orden så tänker jag på Glad Old School, så man kan räkna med att det här är ett vanligt orginal från hennes tidigare album, en glad låt helt o hållet.

3. Deserve Better
Den här låten kommer jag nog lyssna ganska mycket på för att jag inte får någon vecko peng xD
Men okej, om man bortser från det, så ser man i låten att det ska handla om positivitet, alla är lika värda med andra ord.
Det här blir nog en av de intresanta låtarna i albumet.

4. Fast Forward
Nu får man hoppas på att det här är en uptempo låt.
Det kanske låter ovanligt med det, eftersom 2 av hennes 3 popalbum har en ballad i spår 4, men det spelar som sagt ingen stor roll.
Det blir nog uptempo låt här, det är nog det mesta jag kan säga.

5. Lucky Star
Av nån anledning så börjar jag kombinera Britney Spears låt Lucky med Amy Diamonds Shooting Star, men jag verkar inte få någon resultat heller xD
I alla fall, det här blir nog en ballad, för det känner jag helt o hållet på mig när jag läser titeln.
Det kommer nog bli någon typ av We Could Learn A Lot, fast om det blir en sådan så hoppas jag verkligen att det är en vanlig låt, dvs Intro, vers, refräng, vers, refräng, stick, refräng. Då We Could Learn A Lot hade ett långt solo efter andra refrängen, och sen var den slut.
I alla fall, det enda jag kan vara säker på är att det här blir en ballad.

6. Bittersweet
Amy Diamonds turnummer under melodifestivalen är just nummer 6, då hon har fått det startnumret 3 gånger totalt, men det hör nog inte hit så mycket...
Nu känner jag en poplåt som handlar om kärlek när jag lyssnar på titeln en aningdel.
Betyder det att som Up! att hon börjar bli just äldre?
Det är nog omöjligt att svara nu, men vi väntar nog med resultat på hur det blir.

7. So Many Things
Det här bli nog precis som Dance Like Nobody's Watching en glad låt, fast då glömmer man nog bort Old School känslan.
Barnen måste väl ha någon storfavorit av alla låtarna, och den här är en stor måltavla för barnen.

8. Crossfire
Nu får ni spänna fast er, för jag kan känna en rock känsla när jag hör just den här titeln.
Jag brukar oftast skriva låtar med cool och kort titel (obeskrivligt just nu, och det hör ändå inte hit), och det här påminner mig lite som om det var min egen titel på en låt.
Undrar om man kan kombinera disco med rock, för jag skulle då älska den här!

9. Heartbeats
Det blir nog lite mer kärleks låtar i det här albumet, men jag räknar nog med att till skilnad från Bittersweet så blir den här nog en ballad.
Mer kan jag nog inte beskriva det.

10. A Good Day
Den här titeln känns lite som Sleepy Sunday, så om det här är en lugn låt, så kommer nog de flesta vuxna att lyssna på det här när de helst vill ta det lugnt.
En klassisk ballad med andra ord.

11. Higher Ground
Nu tänker jag plötsligt på Star Pilots när jag ser den titeln.
Det blir troligtvist någon poplåt i det här också.

12. Brand New Day
När jag läser denna titel, så tänker jag på en lugn pop låt som blir lite mer kraftigare lite senare.
Annars så räcker det med den lugna popen hela vägen, beroende på hur det låter såklart.

13. Cowboys
Om det finns någon låt här med en dålig titel så måste det tyvärr vara den här.
Visst, när jag tänker på titeln så tänker jag på folk musik, men ingen Amy Diamond fan här kombinderar säkert henne med folkmusik.
Självklart så kan det vara så att låten egentligen är pop då den bara heter Cowboys, men jag är nog säker på just det jag säger för min del.

14. Take Your Time
Slutgiltigt så är nog alla ena om en ballad, som det alltid brukar vara med de avslutande låtarna i varje album.
Det kommer nog vara en rätt bra låt för stressiga personer som ska ta det lugnt, och tänka att man lever länge.


15. It's My Life (Bonusspår)
Alla ville nog att It's My Life skulle vara med på det här albumet.
Nu är låten ett halvår gammal, men det skadar inte att ha med den låten på albumet.
Frågan är bara hur alla tycker om den just nu.

Kom ihåg att allt detta bara är förutsägelser, det kan ju hända vad som helst som t.ex. att en låt skulle vara mycket bättre än förväntat.
Jag längtar verkligen tills det nya albumet släpps ut, så att man kan lyssna på alla låtarna.

Dessutom så får ni vara redo, för jag kommer göra en fulländad recension efter att albumet har släpps, och jag har lyssnat på alla låtarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0