MGP Perioden är här!

Idag är det nämligen dags för Mgp jr i Norge, och det är bara en tidsfråga tills vi får de 2 norska tävlande som får tävla i MGP Nordic i Sverige.
Så varför kan man inte börja blogga om just det här under perioden?
Nu ska en period med 5 talangtävlingar Live sändas i TV i norden mellan månaderna September och November.
Norge kommer ha sin tävling MGP jr redan idag klockan 19.55 i NRK1, de tio tävlande kommer få en riktigt het kväll ikväll då de ska sjunga sina egnaskrivna låtar framför hundratusentals publiker.
Senare 3 veckor efter så ska danmark skicka sina två represenanter genom MGP som sänds i DR1.
En nyhet som bestämde redan igår är att Ola Lindholm kommer att leda sveriges Lilla Melodifestivalen 2009.
De sänder live i SVTB 18.30 från TV-Huset i Sveriges Television.
Och så är det även finlands MGP som avgörs 9 Oktober i FST5.
Slutligen så är det bara MGP Nordic finalen som pågår vid slutet utav November i Sverige.

Jag kan känna att 2009 kommer bli ett lyckat år när det gäller MGP Nordic.
Jag hoppas verkligen att Sverige kan lycka fram sig en vinst i den tävlingen nu.
Både danmark och Norge har vunnit två gånger var av fyra möjliga.
Ett land som debutareade för två år sen som det inte har gått bra för är Finland.
De har kommit sist när det gäller MGP Nordic, men jag tyckte att de var starka så att de kunde förtjäna en tredje eller t.o.m. andra plats.
Men nu kommer det nog vara Sveriges tur att vinna, det känner jag mig på, och jag hoppas att det blir så.

Vad jag kommer göra är ju att stoppa in rätt mycket videor uppe på Youtube om detta.
Ni kanske kommer ihåg videona "Norges finalister" och "Finlands finalister" m.m.
Troligtvist så kommer jag göra likadant i år också, fast lite mer.

Därmed så vill jag även rekkomenderar mitt egna MGP Nordic forum.
http://mgpnordic.forumotion.com
Den är inte lika aktiv som t.ex. AmyDiamondOnline.com (jag gör ju inte så mycket, men så mycket jag kan gör jag i alla fall) och det är heller inte så många som är inne på hemsidan, och det är heller inte så många registrerade uppe på hemsidan, men ni får gärna vara med.

Nu är det 55 minuter kvar till MGP jr.
Tyvärr kommer inte kunna kolla LIVE, eftersom jag inte har tillgång till NRK1, och inte heller till en hög bredband så att jag kan kolla på webben, men jag kommer ändå kunna sitta här aktivt framför datorn.
Jag hoppas att det går bra, och att mina favoriter kommer att kunna lyckas till MGP Nordic.
Håll er aktiva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0