Mehmet börjar spamma igen!

Efter ett par veckor av spam verkade Mehmet ha lugnat ner sig.
Jag hade till o med blivit administratör på hans sida AmyDiamondOnline.
Men vad hände sen då?
Tyvärr så verkade en utav moderatorerna på AmyDiamond.se få Mehmet arg, så att denna spam har kunna upprapats igen.

- Jag har inte så mycket tid för Amy, så det skulle vara bra ifall du kunde ta hand om sidan lite grann.
Sådär sa ungefär Mehmet till mig när han erbjöd mig till administratör på sidan.
Och vad har han gjort medans dess? Inte vet jag, men oftast när jag hittar något nytt att skriva, så har Mehmet redan skrivit om det.
Och en rätt dålig grej som hände, var ju att jag förlorade mitt administratörskap till hans sida.

Mehmet fortsätter att spamma.
Men är det egentligen hans fel att det här händer, eller är det någon annans?
Jag tog en liten bit ur hans spam-meddelande som ni kan få läsa:

Moderator skrev:
Let Amys comment be the last one up there for a while so fans can see the news from her-respect her comments-DONT copy them-stop spamming!!!

Mehmet skrev:
Respect Amy? Hahaha! He is making me angry! I don't have to read his stupid messages!

After yoizan wrote a comment as a same message! What's wrong?

I don't care! I will continue to make a spam! I want respect!

I don't believe they do something good for Amy! They don't do their jobs!

I know, their f*cking rules for me only. They put a new rule for me only. Why? They don't want me there! When I was a newbie member here, he sent me a bad message. I didn't understand what happened? He said: "You will be banned" I just wrote some Turkish words to my signature like other people. I know a lot of people write their language! Only for me!

I opened a topic about diggiloo cd! He removed it But, I see, someone opened a topic about Swedish Classics! But, they didn't remove it. I really don't understand that! What is the difference between those 2 comments! Their rules for me only!


Moderatorn som han skriver om är bl.a. Moderator och Dr.Hook.
Men en sak som åtminsone jag har funderat över var följande:
Är hela den här grejen mitt fel?
För han har ju meddelat i sina mejl att han har skrivit precis vad jag skrev, dvs Amys låtlista till Swings And Roundabouts.
Skilnaden på min och hans inlägg till låtlistan, var att jag beskrev en aningdel mer om att det var Amy Diamond som meddelade om det där, och visst, det låter kanske sant, men det var ju ingen slump att det där hände.
Kolla lite på "Amy's Nya Album" tråd, nu har ju -MyLife- gjort en låtlista som inte har någon beskrivning av att Amy Diamond har gjort den, men vad gör den då där? Skulle inlägget försvinna om spammet inte pågick.

I alla fall, det jag verkligen undrar var ifall hela grejen verkligen var mitt fel.
Jag skrev ju en låtlista som blev accepterad utav moderatorerna, men hade Mehmets låtlista också accepterats ifall jag inte hade skrivit en låtlista?
Jag vill e verkligen inte att det här skulle hända (sanning), eftersom en artist som Amy Diamond borde egentligen inte få lida sådär.

Jag, och många här vet nog inte hur Amy skulle uppleva det här, men alla kan nog vara säkra på att hon svarar åt Mehmet, och hon kommer tvinga Mehmet att sluta spamma, men samtidigt så kommer ju han att tvinga henne att göra sig av med moderatorerna.
Okej, för det första så är den aktuella Amy Diamond sidan inte gjord utav Amy Diamond, Bonnier Amigos, eller något som har en koppling mellan dem.
Denna sida är egentligen Fanglobe som gjort denna sida som ett stöd för Amy, och hon har ju valt att som artist ha detta till hennes hemsida.
Amy Diamond och Moderatorerna har nog ingen speciell kontakt med varandra, det är jag säker på.

Men vad leder det här egentligen till?
Jo, nu är ju de flesta från AmyDiamond.se väldigt arga över den här händelsen.
De kanske inte läser spammen, men det gör jag, men trots detta så vill jag inte spamma eller sammarbeta med Mehmet.
Varför inte då då? Jo, för jag vet att Mehmet kommer att förlora det här.

Såhär tycker i alla fall jag.
Mehmet gör ju fel genom att spamma sidan, men syftet är ju moderatorerna.
Eftersom dem inte verkar så vänliga mot honom p.g.a. t.ex. hur mycket han skriver till henne och sånt.
Visst, han beskriver att han begär svar från henne, men av alla tusentals fans som hon har, så måste man förstå vem som inte alltid kan få ett svar.
Jag kände så också, men det tog ett tag tills Amy började svara på mina frågor, då jag började bli glad.
Men både Mehmet och moderatorerna kan göra fel på olika sätt, men jag vill nog inte beskriva så mycket, för om någon av dem skulle läsa det där så är jag osäker om cituationen blir bättre, jag blev ju av med administrationen...

Jag hoppas verkligen att det kommer bli slut på det här snart.
Jag önskar att jag kunde sätta stopp för det här, eftersom jag är ju en person som har kommit längst mot honom, och jag förstår honom rätt väl.
Jag är ju därmed bara en vanlig användare i AmyDiamond och AmyDiamondOnline, och han skulle ju kunna banna mig för att jag skulle kunna vara emot honom.
Men ändå så vill jag inte göra sådär, för jag gillar verkligen Amy diamond (som artist).
Han är ju därmed en turkisk 23-åring, medans jag är en halvsvensk 15-åring.

Hoppas ni och Mehmet om han nu läser det här förstår över hur jag tycker om detta.

Kommentarer
Postat av: RogerL

Det är ALDRIG OK att spamma.



Bara det faktum att Mehmet börjar spamma istället för att försöka följa det som moderatorerna säger säger en hel del. Att han dessutom tror att han gör det för Amy... (suck)



2009-09-18 @ 01:02:30
URL: http://www.gylleneskor.se/blogg/rogerl
Postat av: EttAmyfan

Jag tycker Mehmet är otäck. Han verkar besatt av Amy. Vi är många som älskar Amy men han verkar göra det på ett annorlunda sätt. Han verkar också tro att han är ett speciellt fan och han anser sig ha gjort massor för Amy (vilket han på sätt och vis har gjort). När han nu kräver respekt för det och inte verkar acceptera ett nej så är jag rädd att han kan bli arg på Amy och börja förfölja henne eller nått (det kallas stalking).



Vad som hänt är absolut inte ditt fel, Yoizan, så du ska inte känna någon skuld! Men mitt tips är att håll dig borta från Mehmet.

2009-09-21 @ 22:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0