Argare Än Arg (skoladag 23/9)

Hej!
Ledsen att jag inte har suttit på ett tag, men anledningen är ju att jag inte har kunnat sitta framför datorn föränn nu.
När jag kom hem från skolan så fick ingen vara nere (av min syster) bara för att min syster skulle göra läxorna nere (sjukt).
Sedan så behövde vi justera om datorn, eftersom vi hade köpt ett nytt kontorbord till datorn, så vi fick byta och dra ur sladdar.
Sen satt pappa vid datorn, sen min (andra) syster, sen min pappa igen, och nu 21.45 så har jag tillgång till datorn.

I alla fall.
Jag har varit rätt arg då jag inte har kunnat fått VG på engelska och SO provet.
Nu är jag argare än arg.
Jag lyckades bara få VG på mitt NO prov.
Jag som hade jobbat flera dagar i sträck och repeterat bara ett fåtal sidor, och så når man inte ens MVG.
Det sjukaste måste ha varit att jag svarade fel på en kemisk beteckning.
Jag menar, hur kunde jag skriva att Koppar stod för C, jag vet väl att C står för Kol och Koppar står för Cu.
Troligtvist så brukar det ofta hända att jag svarar med ett vrickat svar på en fråga (värst är det om den är enkel).

Nu på NO:n så ska vi hålla på och läsa om Biologi (Utveckling och DNA) och det är faktiskt det ämnet inom NO som jag är sämst på, men än så länge så vill jag bara göra bra ifrån mig, samma sak gäller andra ämnen.
På SO lektionerna så kommer vi hålla på med Historia (suck) och prata om första världskriget.
Nu vet jag de första grunderna till hur första världskriget på gick, men det är bara början.
Och andra klasskompisar tyckte typ att folk och länder hade konstiga namn, asså Österrike-Ungern kunde väl ha haft ett bättre namn på sitt land, visst så håller jag med lite där också...

På fredag så kommer vi ha diagnos på matte, första kapitlet (Vi använder Z röd boken).
Asså, matte gruppen som jag är med i verkar så himla negativ och långsam.
Sär vår matte lärare bestämmer en gräns på hur långt man ska ha kommit inom en dag (som jag oftast är på eller är klar med) så måste alla hålla på och sucka med orden "Va, men jag är ju 4 sidor efter!"
Asså, dem är så himla långsamma, att de ens kunde komma in i den mest avancerade matte gruppen.
Vi är ju 28 stycka elever (från hela A, B och C klasserna) och runt hälften av dem borde enligt mig gå på gruppen under oss.
Nu är jag ju också klar med hela kapitlet (förutom delen träna mera och fördjupning som man gör efter diagnoset), så jag är med andra ord rastlös vid matte lektionen imorgon.

Vi får se hur det går imorgon på skolan då, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0