Amy Diamond - Up! [Recesion]

                                        
Amy Diamond - Up! är hennes precis nytillkomna singel.
Nu när man har lagt ut en två minuter provsmak utav låten, så kan man nog redan nu börja recensera om låten.

Låten beskrivs enligt mig och Amy Diamond själv som en uptempo låt, och jag tycker att det verkar lite hiphop stil i låten, så alla kan räkna med att låten inte bara kommer spelas på t.ex. Rix FM och Mix Megapol, utan även på rediokanaler som NRJ och kanske t.o.m. The Voice (men den chansen verkar nog liten...).

Om man jämför med tidigare låtar som hon har haft, så kan man säga att hon har kommit med något helt nytt.
Men har hon vuxit ur hennes tidigare framgångar då? Tveksamt då hon sjöng låtar som What's In It For Me.
Om det fanns någon tidigare Amy Diamond låt som skulle komma i närheten utav den här låten, så skulle det nog vara Thank You, eftersom den är ju också en uptempo låt med just tempo i låten, och det känns nästan som om man bara vill dansa med den här låten, och det kände nog de flesta med Thank You också.

Jag tänkte också på ifall hon sjöng den här på Melodifestivalen.
Om hon verkligen gjorde det, så kan man nog slå vad om att det skulle gå bra, men det kan man ju bara inte veta sådär, eftersom ingen vet om hennes konkurenser, och hur deras låtar låter.
Men om man antog att hon hade just den här låten 2008, så är jag nog säker på att hon skulle få minst 22 poäng från tittarna, och lite mer poäng från juryn istället för en massa tvåor och ettor.
Men om hon sjöng den här låten 2009 så kan det vara tveksammare.
Visst, hon skulle nog slå sönder HEAT i duellen (det borde hon ha gjort även med It's My Life), men Star pilots skulle kanske vara en aningen tveksammare, och chansen att bli utvald utav Internationella juryn vet ju ingen om det skulle ändras, men jag tror att den chansen skulle ökas, så hon skulle kanske ha klått Sofia med Alla, och gått till finalen, men då blir det tyvärr bara högst en sjätteplats för henne, eftersom konkurenserna detta år var ju grymt stenhårda.
Asså, det kan ju inte jag vara 100% på, kanske bara 70%, men allt handlar för det mesta om sunt förnuft.

Så hur kan den sista biten utav Up! låta då?
Troligtvist repeteras refräng textem två gånger som de flesta låtar brukar göra.
Och typiskt schlager är ju att höga tonarten (okej, det här är ju inte schlagerpop, men vem har sagt att bara schlager låtar har tonartshöjning?) så man kan vara berädd på att det kommer ske en osynlig tonartshöjning.
Och så slutar låten med lite Up ljud.

Så när man kommer till den sista biten som är betygsättning, så är det ju väldigt svårt.
Som Amy Diamond fan, så vet ju jag, och säkert ni att man måste acceptera det negativa inom låten.
Nu när jag har hört den sortens låt ungefär 15 gånger (vill ha låten i hjärnan xD) så kan man ju säga att man älskar den.
Men självklart är det ju normalt för folk att hålla på så, så när man har hört låten kanske 90 gånger, så kanske man hör felet i låten, då man bara fokuserar på hur bra låten är.
Dessutom så har jag bara hört 2 minuters versionen nu (troligtvist så är låten runt 3:20 minuter), så man vet inte hur det låter efteråt, men jag hoppas att det låter bättre.
Så nu kommer jag ge 5 stjärnor av 5 möjliga, men det kan hända efter ett par veckor att mitt tycke för låten kommer att sjunka, men det hoppas jag inte!

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0