7:orna och 8:orna bestämmer för mycket.

Asså, min klass går i 9:an, och vi får alltid kommentarer av vår mentor som t.ex. "nu är ni äldst av klasserna, så då behöver ni ta hand om de andra ordentligt."
Vad vår mentor menade med det där var ju självklart att vi ska som äldst av klasserna kunna se till så att de yngre klasserna uppför sig mer.

Men det här är vad jag tycker om dem.
De Är Helt Omöjliga!
De skriker o gapar, och leker kull i korridoren (barnungar -.-), och mycket mycket mer som bara är jobbigt.
Man kan knappt jobba.
Värsta lektionen då eleverna väsnas mest måste nog vara när vi ska läsa på svenskan.
Eftersom de flesta i min klass går ut och in i klassrummet utan att stänga dörren efter sig, och då hör man ju deras skrik, så man kan knappt koncentrera sig (har inte den blekaste aning varför de inte är på lektion...).

Men självklart så finns det ju värre tillfällen.
Vi har så kallade inriktningar i vår skola där man väljer bland Idrott, Kultur eller Naturvetenskap.
Under sjuan så fick alla klasser gå inriktningar gå var för sig.
I åttan så fick sjuor och åttor gå tillsamman inom en inriktning medans nior fick gå självständigt i deras inriktning.
Nu går jag i nian, och alla klasser som valt en inriktning får gå samtidigt.
Inte undra på att vi blev nästan sammanlagt 36 personer i våran inriktning (naturvetenskap), men det var säkert 4 gånger större grupp i kultur och idrott.
Och självklart så väsnas de flesta grupperna inom lektionerna.
Jag och min arbetspartner som går på en teknikkurs inom naturvetenskap där det även finns åttor och sjuor (vi är äldst i den gruppen) vill ju kunna jobba rätt mycket.
Egentligen så frågade vår lärare om vi skulle köra på en timme extra (inriktningstiden har nu för tiden förkortats med en timme), men alla (ynklingar) ville bara sluta.
Visst tog det lite tid för mig och min arbetspartner, eftersom han kunde typ inte dra sig ur datorn, och ville fortsätta jobba, och vår lärare ville gå och bada (undra varför han ens ville erbjuda en timmes extra lektion...), men han slutade i alla fall.
Om det går så här långt så kan vi helt o hållet tävla i en slags tekniktävling för ungdomar, det skulle bli jätte roligt :D.

En gång så sa faktiskt samma lärare till mig och min arbetspartner under rasten när han gick förbi oss "tänk er ifall jag hade fler elever som ni...".
Vad han menade var att han intresserar sig utav oss, eftersom vi arbetar flitigt på t.ex. matematiken (haha, vi e typ 7 sidor före dem andra, på den svårasta kursen av alla nior!) så vi är helt o hållet bra elever (till skillnad från de andra), men det beror nog helst på att vi ägnar mer tid åt studier och mindre åt kompisar och till o med varandra (men vi har nästan aldrig gjort något tillsammans utanför skolan...).
Visst, här på internet kanske det känns som att jag ägnar mer tid åt kompisar och Amy Diamond, men det måste nog vara ren frestlighet, eller att jag har typ gjort allt jag behöver göra.

Nu har jag säkert skrivit rätt mycket, så jag ska avsluta det här inlägget.
Imorgon är det helg, och det kommer bli roligt att få se vad som kommer hända inom helgen, och så är det final inom Norges barn tävling MGP jr.
Håll er aktiv inom denna blogg!

Yoizan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0