Varför hör man Amy Diamond så sällan på radion?

Inte nog med att Amy Diamond har legat högst 4:a på svenska topplistan med låten Up, trots att den bara ligger på D-Listan på P3 (Att den spelas ca 3 - 4 gånger per vecka) så duger det liksom inte bara sådär.
Så jag säger till Rix FM,Mix Megapol och NRJ och andra radiokanaler, Börja spela Amy Diamonds musik nån gång då!


Det var verkligen roligt att höra att Amy Diamonds album Swings And Roundabouts blev Veckans album på Mix Megapol, men duger det då? Absolut inte, alla vill ju se resultat från denna unga begåvande tonårstjej.
Jag har Aldrig hört Amy Diamonds senaste låtar blivit spelade på radion oavsett radiokanalen.
Det är ju något jag är väldigt irriterad över.
Kolla bara på Beyonce - Halo som spelas mycket på Mix Megapol, men vad är problemet? Jo, den spelas för mycket på radion!
Jag hör ju den låten bokstavligt talat minst 3 gånger per dag!
Och en annan sak jag är irriterad av dem är hur länge en låt ska få titeln Det senaste från idag.
För ett par dar sedan så hörde jag att Yohanna - Is It True var en av dem som hade den titeln.
Hallå Mix Megapol! Spetsa ögonen och kolla på information! Den där låten släpptes sedan Januari 2009!

Kollar man på Rix Fm:s sida, vad ser man av Amy Diamond där då? Ingenting!
Hennes låt Up har inte ens fått blivit bubblare på Rix top 6, trots att dem har haft mer än 3 veckor att lägga låten på den listan.
Och kollar man på de Mest Spelade låtarna så ser man inte ens Amy Diamond där heller!
Vad ser man där då? Jo, låtarna Beyonce - Halo och Yohanna - Is It True ser man där!

Finns det någon radiokanal som egentligen är uppdaterade med information istället för att säga att dem spelar de senaste låtarna när de egentligen spelar låtar som är minst 3 månader gamla?
Så vässa öronen och kolla med ögonen på vad som egentligen är de nyaste låtarna just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0