Ulrik gick vidare - Trenden fortsätter...

Det blev Ulrik med låten En Vanlig Dag som vann hela tävlingen.
Han kommer tillsammans med tvåan Rebecca med låten Skaffa En Annan Tjej att representera Sverige i MGP Nordic.

Yoizan Rättar:
Vid ett tidigare inlägg om Lilla Melodifestivalen, så gav jag er en startorning som egentligen inte var den riktiga startordningen, jag ber hemskt mycket om ursäkt för det.

Ulrik med startnummer 8 vann tävlingen.
Och kollar lite tidigare i arkivet, så visar det sig ett speciellt band med detta.
2006 då Benjamin Wahlgren vann hela tävlingen med startnummer 8.
2007 då Sk8 vann Lilla Melodifestivalen med startnummer 8 (De kom desvärre bara på andraplats av svenska folket).
Förra året då Linn vann tävlingen med startnummer 8.
Och nu har detta hänt Ulrik, så vad kan man lära sig utav det? Jo, att det alltid lönar sig att ha startnummer 8.

Vid tidigare tillfällen så har jag skrivit negativa saker om att Lilla Melodifestivalen fick en superfinal.
Jag håller nog desvärre fortfarande mitt ord.
För vad var det som var fel då? Jo, när man delade ut resultaten från både juryn och folket så var det nog inte så spännande ju längre dit man kom.
Alla ska ju kunna få möjlighet till poäng oavsett hur bra eller dåligt det kan gå.
Så slopa bort superfinalen, och låt alla tävla mot alla under hela programmet nästa år!

Min största besvikelse i tävlingen var nog artisten Amanda.
Hennes kläder var inte speciellt smart valt, och värre var det med frisyren.
Tyvärr så hade hon också lite ont i halsen så att de långa tonerna misslyckades.
Och det var inte så många toner heller som lät precis som studioversionen.
Och hon måste också tänka på att sjunga högre och ha micken närmare munnen, för det var nästan omöjligt att höra henne.
Och en annan sak var ju hennes scenvana på scenen, resultatet var heltkass. Sånadär rörelser kunde ju till o med en liten flicka göra.
Hon var ju en väldigt favorit för mig, men så gick allting bara fel.

Om jag ska summera hela året, så var det tyvärr inte det bästa.
För det var två dåliga saker med i tävlingen.
För det första så var det förstås reglerna, ta bort en jurygrupp och ha med superfinalen var ju bara dåligt.
Och för det andra så var det kanalen och tiden som var ett annat problem.
För den har ju alltid sänts i SVT1 på jätte bra kvällstider.
Idag så sändes den ovanligt tidigt på SVTB, och det visades ju inte heller så mycket reklam för att det skulle komma, så de flesta visste kanske inte om att Lilla Melodifestivalen skulle hållas just idag, min familj var ju en av dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0