Recension - "Swings And Roundabouts"

Nu har jag lyssnat på låtarna, men inte direkt ordentligt tyvärr.
Så sannolikheten att jag ångrar det jag skrivit efter ett par månader kan vara rätt stor.
Men just nu verkar jag nöjd, och tänkte börja recensionen.

1: Up
Ja, den här har man ju lyssnat på i flera veckor till skillnad från de andra låtarna i albumet.
Jag tyckte låten var väldigt bra, och den känns verkligen så growup utav Amy Diamond på ett positivt sätt.
Bra gjort Amy!

Betyg: 5/5!


2: Dance Like Nobodys Watching
Den här känns nästan likadant som up, fast lite lagom-taktad.
Det var inte direkt som jag hade tänkt mig, men ändå så gillar jag den.
Kommer nog spelas rätt mycket på barn o ungdoms discon.

Betyg: 4/5


3: Deserve Better

Vad jag har hört av Amy Diamond själv så är det här hennes favorit ur albumet.
Själv tycker jag att det finns bättre.
Låten är ju bra, och känns lite Jag vill ha det här o det där på ett positivt sätt.
Men den var tyvärr inte så klockren...

Betyg: 3/5


4: Fast Forward

Också en liten disco och uptempolåt.
Det var ju väntat att det här skulle vara uptemppo.
I alla fall, refrängen är ju det bästa i den här låten, och jag gillar verkligen bekgrundsmusiken och den där Do You rösten, passar verkligen bra till låten.

Betyg: 4,5/5


5: Lucky Star

Haha, och jag som trodde att den här skulle bli en ballad, och av en konstig anledning så tänkte jag på Britney Spears - Lucky när jag hörde titeln.
I alla fall, JAG ÄLSKAR VERKLIGEN LÅTEN!
Okej, den kanske känns lite barnaktigt med texten, men att den verkar så positiv och så glad på sitt speciella sätt gör ju så att den här blir grymt bra! Bra gjort Amy!

Betyg: 5/5


6: Bittersweet
Roligt med lite ballader också, och visst är den här rätt bra.
Det underliga med den här låten är hur låg tonart hon tar låten på.
Och det är ju roligt att låten är kraftfull, något man inte kan sova för :P
Därmed så känns det lite långtråkigt, jag vet inte varför, men det är en känsla som jag av nån konstig anledning får.
Men det är som sagt bra.

Betyg: 3/5


7: So Many Things
Det här blir nog barnens favorithit.
Den är ju skön och fin, men till skillnad från Bittersweet så får man börja höra hur högt hennes toner kan gå.
Jag skulle gärna vela höra den här låten Live så att vi kan se att man inte har fuskat med rösten.
Men låten är bra och skön som sagt.

Betyg: 4/5


8: Crossfire

Det här var låten som jag var intressantast att höra utav alla.
Och jag chansade på en rocklåt, men det blev det inte direkt av.
Utan det blev en halvpunkig-discolåt.
Låten är lite kaxig på ett positivt sätt och känns så ungdomlig på ett positivt sätt.
Troligtvist så kommer den här och Up ha stora chanser att bli spelade på radiostationer som NRJ och kanske även The Voice.

Betyg: 4/5


9: Heartbeats

Det här var låten som var enligt den där idiot recenserarens (från Expressen) Amys bästa låt i albumet.
Jag tycker att låten är väldigt vacker, och kommer också att bli bra framförd Live då Amy Diamond mest tar det lungt på scen (om hon nu tänkt sjunga den live).
Låten var verkligen magisk på Nyhetsmorgon måste jag även säga.
Tyvärr, så känns den också som Bittersweet ett litet sömnpiller som man inte orkar lyssna på.
(Sorry för min smak utav ballader :S)

Betyg: 3,5/5


10: A Good Day

Låten handlar ju för det mesta om att det är en väldigt bra dag, men i versen så blir det aningen konstigt.
Vad har det med att hon är miljoner med saker att göra med den bra dagen?
I alla fall, reggage-pop är ju roligt att höra, men låten känndes tyvärr inte så särskilt bra...

Betyg: 2/5


11: Higher Ground

Haha, jag kommer ihåg då jag hörde titeln och tänkte på Star Pilots - Higher, har fortfarande ingen aning om varför jag gjorde det.
I alla fall, jag önskade verkligen att det fanns en sådan plats som låten beskriver.
Låten är grymt bra, för att vara en lugn poplåt.
Plus till låtskrivarna!

Betyg: 4,5/5


12: Brand New Day

Asså, jag tycker också att låten verkar lite fel också.
Introt är nog det intresantaste i låten som man gillar.
Och man kunde ju tänka sig en halv-kaxig låt vid versen, men plötsligt blev det en gladare poplåt utav låten när man kom till refrängen.
I alla fall en aningen bättre än A Good Day

Betyg: 2,5/5


13: Cowboys

Ovanligt så blev det en poplåt utav den här då jag trodde det skulle gå upp o ner.
Den känns rätt skön att lyssna på, men den får förbli neutral.
Ändå rätt rolig att höra.

Betyg: 3/5


14: Take Your Time

Också en typ utav Heartbeats, men med en vackrare röst och lugnare musik.
Jag tycker att den här låten är grymt bra, och introt med den lilla ha ha ha kören i bakgrunden skapar mycket lugn.
Jättefin låt!

Betyg: 4/5


15: It's My Life

Tja, låten förtjänar i alla fall en plats som ett album, så det är ju bra.
Låten tyckte jag var grym redan när jag hörde den första gången på melodifestivalen.
Nu har den blivit opopulärare (inget negativt) och tiden har gått medans man har lyssnat på lite blandade låtar i ett halvår.
Men än så länge så håller låten måttet.

Betyg: 4/5

Låtarna är ju alla bra på sina egna sätt, och jag tycker att Amy har gjort ett bra jobb att välja låtarna.
Bättre än nåt annat med andra ord.
Och ta inte min recension för hårt, jag har ju trots allt precis lyssnat på dem.
Tack för att ni läste i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0