Recension - Körslaget med de 4 återstående körerna

Nu är det bara 4 körer kvar, och det var ett tag sedan jag bloggade om Körslaget, så jag kan lika gärna blogga igen nu när det är rätt så få kvar.
Kom ihåg att de första låtarna (Låt 1) är körledarens frivilliga val medans den andra låten (låt 2) är låten som körledaren har valt inom temat som är Film-musik.

Team Pontare:
Låt 1:
Hot, hot, hot - Buster Pointdexter/The Cure
Jag har aldrig hört den här låten, men den verkar inte så himla bra heller.
De två första veckorna var som bäst, men när de började sjunga We will rock you så försvann deras Pride plötsligt.
Det har den verkat göra den här veckan också tyvärr.

Låt 2: Top Gun - Take My Breath Away
Hoppas dem tar tillbaka den där tjejen som sjöng förra veckan, men annars kan det gå bra med en annan tjej/kvinna.
Lite bättre låtval, men fortfarande ingen direkt pride här heller, men visst kan det vara rätt svårt att hitta en bra pride låt inom film, men annars kunde man ha valt en bättre.

Placering: 3:e - 4:e Plats


Team Stefan:
Låt 1:
Du är min man - Helen Sjöholm
Klockrent låtval!
Jag är ju inte direkt någon dansbandskille, men jag tittar ju mycket på Melodifestivalen, så jag kan tänka mig att det går rätt bra för dem.
Hoppas det går bra :)

Låt 2: Pulp Fiction - You never can tell
För att vara en dansbandskör så tycker jag att dem har fått ett aningen enkelt val utav att välja låtar, men kanske inte så enkelt då det finns hundra- eller t.o.m tusen-tals filmlåtar att välja mellan.
Men det kan gå rätt bra.

Placering: 1:a - 2:a Plats


Team Amy:
Låt 1:
Higher and higher - Jackie Wilson
Nej, nu är jag inte alls nöjd med låtvalet!
Förra veckan så fick jag tanken "Vad hände med upptempo schlagern?" då man spelade Walking On Sunshine och nu det här.
Asså, det här är ju Amys frivilliga val, och så väljer Amy det här.
Så tyvärr så kan det gå rätt dåligt, men jag hoppas på allt som Amy-fan.

Låt 2: What a feeling - Flash Dance
Mycket bättre låtval än det föregående.
Visst, schlager-pop går ju nästan inte att hitta i film, men ändå så kan det gå rätt bra.
Men om man kombinerar dem på nåt sätt, så kan det leda till världens strul.
Så tyvärr så kan Amy ha en rätt liten chans att åka ut.

Placering: 2:a - 4:e Plats


Team Ola:
Låt 1:
As long as you love me - Backstreet Boys
Förra veckan så fick dem ju t.ex. It's Raining Men utav folket, och det var typ en av de värsta låtarna dem kunde få.
Nu så har Ola valt en bättre låt, men tveksamt om det finns några killar i manskören som kan ta sådana toner som Backstreet Boys, asså, av 20 män så ska det inte vara så svårt, men lite tveksamhet finns ju.

Låt 2: Moulin Rouge - Lady Marmalade
Okej, nu är det nog redan avgjort hur resultatet blir......
Det kunde ha funnits bättre, och så valde han den här.
Därmed så kan han ha en otroligt liten chans att slippa bli utröstad den här veckan om man kollar på de tidigare körerna som jag har recenserat om.

Placering: 3:e - 4:e Plats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0