Recension - Körslaget Avsnitt 2

Idag är det nämligen dags för körslaget igen.
Och självklart är jag här och ska recensera låtarna.

Team Pontare:
Go West - Village People/Pet Shop Boys
Jag gillar verkligen den här låten!
Den passar perfekt till hans kör, så det kommer gå bra såklart.
Jag hoppas verkligen att det går bra med det här framträdandet och att han kommer långt i tävlingen :D

Förutsägelse: Plats 2 - 5


Team Rigo: La bamba - Ritchie Valens
Kommer hans kör verkligen kunna ta det här?
Nu har man säkert tagit en låt som man tycker är bra, men är det just den här låten som kören vill?
Jag tror nog att det inte går bra för honom, tyvärr.

Förutsägelse: Plats 6 - 7


Team Amy: Fairytale - Alexander Rybak
Jag som hejar på den här tjejen gör nu en längre recension.
Jag gillade verkligen det förra framträdandet!
Hon couthar kören med sina rörelser på scenen, och det hoppas jag på idag också.
Det enda som är fel är ju låtvalet tyvärr.
Visst, hon är en livad person, men kören kanske inte är så.
Hon har ju velat ha körer i alla åldrar, och nu har man bara valt moderna låtar.
Men annars så gör hon det bra.

Förutsägelse: Plats 1 - 3


Team Ola: New York, New York - Frank Sinatra
Nej! Nu sabbar han allt ju!
Den där låten är ju absolut fel för honom, och han kommer knappast att klara sig långt om han ska fortsätta så.
Visst, det gick dåligt förra veckan, men det kommer nog gå sämre idag.
Alternativt så tappar han titeln tjejfavorit.

Förutsägelse: Plats 4 - 5


Team Andreas: Pokerface - Lady Gaga
Han fortsätter med sin lilla disco kör.
Jag tycker inte att låten har så mycket disco i sig direkt... Den är mer pop egentligen.
Jag har läst på ett par körslaget recensioner och dem har skrivit att Andreas kommer att få lämna körslaget allra först.
Jag tror därmed att han kommer få stanna kvar minst 1 vecka till, men max 2 för säkerhets skull.

Förutsägelse: Plats 5 - 7


Team Ugglas: 800 grader - Ebba Grön
Haha, när jag hörde låten för första gången (som var vid en musik lektion i åttan) så småskrattade jag lite för texten.
Låten är ju lite gammal och överdriven, men den passar ju Caroline väldigt mycket egentligen.
Minuset är hennes coathing.
Förra veckan så höll hon ju bara på med en konstig dans mot sin kör, och det är ju knappast coathing.
Hoppas det blir ändring på det.

Förutsägelse: Plats 3 - 5


Team Stefan: Inget stoppar oss nu - Black Jack
Den där kommer jag ihåg! Den låten hade vi på vår teateruppvisning för runt 2 år sen.
Han fick ju flest röster förra veckan, och idag så kommer han nog kunna charma folket igen med dansbandsmusiken.

Förutsägelse: Plats 1 - 3


Om jag ska kunna gissa på någon som åker ut, så måste jag nog säga Rigo.
Hans chanser är ju väldigt låga, och att han inte ens hamnade över top 3 förra veckan så kan det gå snett.
Team Stefan, Amy och Pontare är så gott som säkra, de kom ju i top 3 förra året.
Men om dem där personerna som tror på att Andreas åker ut, så kan det nog finnas en aningen liten chans att det händer.
I alla fall, det får vi reda på i programmet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0