Recension - Ett Par låtar i Webbjokern, Del 1

Nu pågår tävlingen webbjokern för fullt.
Och till er som inte vet, så är Webbjokern en tävling för oetablerade personer att kunna tävla.
Vinnaren av 145 bidrag kommer att få bli den 32:a tävlanden i Melodifestivalen.
Och för säkerhets skull så ska ni veta att det är folket som avgör tävlingen.
Men jag tänkte recensera ett par låtar som jag bara lyssnar på måfå just nu.


(022) Come And Get Me Now
Det var videon som fick mig att lyssna på den här låten.
Den är ju lite svängig och så, men den känns bara fel på andra sätt också.

Betyg: 6/10
Chans till Vinst: 15%


(094) Like Love

Fanns det inte en regel att låtar som hade dåligt ljud diskvalificerades?
Isåfall så tycker jag at den här låten är oerhört svår att höra.
Men om jag försöker så gott jag kan, så är den väl okej...

Betyg: 4/10
Chans Till Vinst: 10%


(040) Euro Vision

Haha, den här är verkligen härlig :D
Det var nog titeln som intresserade mig att lyssna på den här låten.
Introt och bakgrundsmusiken är ju störtskön, men det är ju också en slags rap låt.
Undrar om folk verkligen vill höra det här på melodifestivalen?

Betyg: 8/10
Chans Till Vinst: 22,5%


(058) Hidden Message
Låt med trummor som påminner om en låt som tävlar för t.ex. Armenien eller Rumänien.
Låten är fel, men roligt att höra sånt här i alla fall :)

Betyg: 5/10
Chans Till Vinst: 3%


(063) How Long

Gud vad skön den här låten är.
Jag tycker att låten är störtskön, och killen som sjunger låten är ju rätt säker på låten.
Jag tror nog att det här blir en tjejfavorit.

Betyg: 9/10
Chans Till Vinst: 60% (Han ska fan vara en av dem i top 10!!!)


(065) I Dunkla Skogar

Jag tänkte ju att jag behöve lyssna på en svensk låt.
Resultatet? Tja, jag ångrar nog att jag lyssnade på just den här.
Visst, den är lugn, men fel.

Betyg: 1/10
Chans Till Vinst: 1,5%


(005) A Tribute

Varför visar man överdelen på ett par byxor på videon???
Okej, men det hör nog inte till musiken.
När jag lyssnar på låten, så känns den som Cosmo 4 på nåt sätt.
Rätt skön faktiskt, men frågan är hur långt den kan komma...

Betyg: 6/10
Chans Till Vinst: 22,5% (Top 50 för säkerheten)


(176) Whispering Her Song

Hallå, var det inte 145 låtar i tävlingen!? Måste nog vara nåt konstigt med det...
I alla fall, jag tänkte mig att lyssna på en rock låt nu, och den här låten är ju väldigt bra faktiskt.
Till skillnad från andra rock låtar som jag fullkomligt hatar (pga att de bara är för mycket) så är den här väldigt bra.
Kan gå rätt bra faktiskt.

Betyg: 7/10
Chans Till Vinst: 15% (Top 50 här också)


(120) Pictures

Nu lyssnar man på den enda låten som är Kalmars hopp.
Och resultatet blir ju såhär: Om ett par dar så kommer nog inte Kalmar ha ett hopp längre...
Låten är ju okej, men inte för melodifestival.

Betyg: 3/10
Chans Till Vinst: 6%


(023) Come Back To Me
Gud va bra den här låten är!
Jag tycker att den här låten som är väldigt lugn är otroligt bra skriven.
Men tveksamt om den kommer till Melodifestivalen...
Jag hoppas ändå att det går bra för den här tjejen.

Betyg: 7/10
Chans Till Vinst: 20%

(049) För Evighetens Skull

Låten är ju väldigt bra faktiskt.
Den påminner mig om nån typ utav Tommy Nilsson.
Jag hoppas att det går bra för honom :)

Betyg: 7/10
Chans Till Vinst: 17,5%

Nu orkar jag inte recensera fler låtar, men ni får hålla er uppdaterade för fler låtar som kommer att bli recenserade :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0