Recension - De två sista låtarna till JESC

Nu är Hollands och Cyperns låtar till JESC 2009 klara, och då är det väl bara att recensera dem.

Holland: Ralf - Click Clack
Den här låten är ju jätte bra!
Jag älskar verkligen den här låten och han är så himla säker på scenen.
Minuset kan vara t.ex. att refrängen borde ha fått en liten ansiktslyftning genom att ha en renare text i, men nu får det ju duga som det är, annars är den ju super!

Betyg: 8/10


Cypern: Thalassa, Ilios, Aeras, Fotia - Rafaella Kosta
Det här är ju nästan som en vanlig ballad som vem som helt skulle kunna skickat till tävlingen.
I alla fall så tycker jag att låten är väldigt bra, och den kan tänka sig att komma högt.

Betyg: 6/10


När vi nu har summerat hela fältet fylld av låtar från 13 bidrag, så har jag kommit fram till en top tio.
Om jag skulle få självständigt rösta poäng från 1 till 12 (utom poäng 9 och 11) så skulle den väl se ut så här (OBS! Självklart så är inte Sverige med i den här topplistan):
1. Rumänien
2. Malta
3. Ukraina
4. Belgien
5. Geogrien
6. Ryssland
7. Serbien
8. Armenien
10. Makedonien
12. Holland

Som jag står vid mitt ord så är vitryssland låt HEMSK!
Holland var det nog ingen tvekan om för mig, men Makedoniens låt var ju också bra, så det var rätt tätt mellan dem, även om det inte verkade så allvarligt för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=wd-1iLqG3fU
På följande länk så kan du lyssna på alla bidragen (i bokstavs orning, inte startordning).
Dessutom så kan du rösta med en poänglista som jag gjorde här som en kommentar, så att alla kan se hur långt ett bidrag kan komma (Var vänliga och följ reglerna noggrant tack).
Just nu så leder Belgien, och Sverige är tvåa!

Hoppas att det går bra för Mimmi Sandén som representerar Sverige, och hoppas att det går bra för alla andra tävlandena också :)
Kom ihåg att sändningen är den 21:a November på TV4!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0