Gävle kan inte spela sport

Asså, att jag ens bryr mig om det här.
Intresset kom nog när jag kollade på sportnyheterna imorse.
Att Gefle fortsätter att förlora hela tiden, och samma för Brynäs bortsett från att dem ligger sist i listan.
Jag är ju inte så himla inne på sport, men jag bloggar väl om det här ändå.
Visst, lite skam kanske man känner för att Gävle laget spelar så himla dåligt och bara förlorar hela tiden.
Tur bara att jag inte kollade på Gefle mote Malmö när pappa erbjöd mig att kolla på matchen på läktan då jag tackade nej, för om jag accepterade det, så skulle jag bara ångra att jag ens gick dit.
I alla fall, vad håller dem på med egentligen?
Det ser ju nästan ut som om dem inte har tränat ordentligt över huvud taget, och istället bara bryr sig om något annat.
Man skulle nästan tro att dem bara håller på med saker utanför sporten.

Asså, killarna i min klass som spelar väldigt mycket sport (och måste få utbrott bara om det andra laget vinner eller om man missar målet...) är ju väldigt dryga.
Man vill ju aldrig vara i samma lag som dem är med i.
För när vi spelar t.ex. fotboll eller Ultimate (frisbee), så är det enda killarna kan göra att passa till varandra.
Visst, jag kanske också lyckas få boller eller frisbeen ett par gånger, men det var ju inte så dem planerade.
Dem sköt väl bara för hårt (som det verkar vara det enda man kan göra för dem).
Det kanske har något sådant sammanhang med Gävle laget som killarna i min klass, att hela laget inte kan komma överens helt o hållet.
Asså, nu är allt det här bara en massa gissningar, eftersom jag har sällan kollat på dem spelat eller ens varit intresserat av det.

I alla fall, Nästa år blir de flesta 94:orna 16 åringar (som jag) och då kommer nog de flesta söka in till ett fotbollslag.
Hoppas det går bättre då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0