Bidrag som skulle ha passat bättre till MGP Nordic

Det är ju långt kvar tills MGP Nordic hålls i Stockholm.
Men jag själv är inte direkt 100% nöjd med startfältet.
Så jag ska redovisa ett par bidrag som länderna skulle ha tänkt efter mer som kunde ha passat bättre till MGP Nordic.

Jag tänkte börja med ett par länder var för sig med en artist som skulle ha passat bättre och kunnat ersättas med en annan person.
Jag har lyssnat på totalt 35 av 40 låtar som har varit med i finalen i Sverige, Norge, Danmark och Finland (Anledningen till att det inte är 40 av 40 är nog för att jag inte har varit så intresserad av att lyssna på låtar som inte har kvalificerats från en superfinal).

 

Norge: Maren (Jag Bare Smiler) borde ersätta Mystery.

Maren - Jag Bare Smiler

Jag tyckte det var otroligt dåligt att Norge skickade gruppen Mystery.
Det vore roligt om de skickade en ensam tjej artist till MGP Nordic, som de sist gjorde det 2007 med Celine som till o med vann.
Den här låten är väldigt bra faktiskt.

 

Danmark: The Futures (Min MSN Ven) borde ersätta Engledrys

The Futures - Min MSN Ven

Asså, det är verkligen roligt att Danmark vågar att skicka något udda till MGP Nordic som Engledrys, men ökar deras chanser till att vinna? Knappast.
Jag funderade på att Engledrys skulle ersättas med Nicklas med låten Fyr Den Af, men det syntes mycket på t.ex. youtube och deras femteplats att den inte skulle bli så populär i MGP Nordic.
Så det blir nog bättre med The Futures som spelar rock.
Så kan det gå som det gjorde för SEB som vann år 2006 med Tro På Os To.

 

Finland: Emelie (Här Står Jag) borde ersätta The Black White Boys

Emelie - Här Står Jag

Det här är nog det största genomdraget jag någonsin har gått igenom i MGP Finlands historia.
Emelie tävlade tidigare i MGP år 2007 med låten Sjung Med Mig, som även blev en favorit som tyvärr hamnade på en delad sjätteplats.
Idag så gick det inte heller så bra för henne (Slutplacering okänt).
The Black White Boys däremot kommer inte göra tävlingen bättre.
Det hörs att sångaren inte får in de rätta tonerna i låten.
Tyvärr så är det stor chans för en sistaplats för dem igen.

 

Sverige: Mathilda (Kom Till Mig) borde ersätta Ulrik

Mathilda - Kom Till Mig

Slutligen så har man kommit till Sverige.
Ulrik är verkligen en talangfull person som har lockat fram Sveriges röster.
Men kommer han att locka framNorge, Danmark och Finlands röster också?
Troligtvist så tror jag att Rebecca kommer att locka fram fler röster än var Ulrik får.
Det syntes nog t.ex. 2007 att en Sk8 som var en stor tjejfavorit misslyckades att komma till superfinalen i MGP Nordic då Vendela med sin Galapalagoutchi (stavning?) gick vidare istället.
Mathilda mot Ulrik skulle nog bli en stor vinst för Mathilda om man jämför som 2007.
Men självklart så har Sverige gjort ett rätt bra val att skicka Ulrik också.

Jag hoppas att det går bra för de nuvarande tävlandena.
Kommentera gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0