Ulrik vann MGP Nordic 2009!!! Jag tippade halvrätt.

Det var nämligen Ulrik som kammade hem Sveriges allra första MGP Nordic vinst.
Han fick totalt 36 päng utav grannländerna.
Jag däremot tippade halvrätt om man kollar från tidigare blogginlägg.

Egentligen så har inte jag kollat på programmet eftersom jag och min familj åkte till Stockholm och gjorde en grej där borta (vilket resulterade till att man inte kunde titta på TV).
Imorse så tänkte jag kolla efter och se vem som hade vunnit, och på prispallen stod Ulrik med sin låt En Vanlig Dag.
På andraplats kom danska Pelle Bs låt Kun Min med 26 poäng och på tredjeplats blev det en delad tredjeplats för finska Amanda med Jag Vill Leva och norska Jørgen med Din Egen Vei som båda fick 20 poäng.

Från förra inlägget så tippade jag att att resultatet skulle se ut såhär:
1. Ulrik
2. Jørgen
3. Amanda
4. Pelle B

Jag röstade helt o hållet på rätt superfinalister, men placeringarna var aningen blandade.
Det syntes nog mycket på att folk har röstat rätt mycket på Danska Pelle B, och vad jag har hört så röstade Sverige mest på Danmark, vilket var rätt otippat, men möjligt. Det har ju hänt 2006.
Jørgen och Amanda kom därmed på delad tredjeplats.
Visst, det var roligt att se att Finland skulle slippa en sistaplats, men istället så fick Finland dela på en tredjeplats med Norge.

Jag är stolt över Ulrik och Rebecca som har gjort ett fantastiskt jobb för Sverige i MGP Nordic, jag har verkligen längtat på att den här händelsen skulle hända.
Vi har alltid (om vi räknar bort 2008) legat vid andraplatsen tätt efter ettan.
Men nu så var det vi som vann, och det är jag glad över.

Och vad jag har sett skrivet ur fansites så ska 2010 års MGP Nordic hållas åter igen i Norge.
Hallå, är det inte Finlands tur snart?
Visst, de kanske lider med dålig ekonomi (för det kan man ju se på t.ex. antalet inskickade bidrag, deras lokal , deras scen och allt sånt där), men spelar det någon stor roll?
Jag tror faktiskt att Sveriges och Finlands ekonomi inom MGP och Lilla Melodifestivalen är detsamma.
Det skulle ju inte vara roligt ifall Finland helt o hållet hoppade av hela tävlingen på grund av dåliga placeringar.
Hoppas man får mer information snart i alla fall.

Och snart börjar repriset som jag ska kolla på, så hejdå :)


Kommentarer
Postat av: ADI<3

Å jag elskar Ulrik han er så kol:)

Jag stemta på ham:)

Jag skal få han autograf <33

2009-12-01 @ 19:08:40
URL: http://xadix.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0