Recension - Mimmi Sanden's rep till JESC

Nu har repetitionerna dragit igång för fullt i Kiev i Ukraina, och självklart är Mimmi som representerar Sverige på plats.
Jag tänkte recensera lite angående repetitionerna.
Till skilnad från tidigare repetitioner, så kommer den här vara annorlundare.
Inga poäng kommer att givas, utan vissa kommentarer kommer att delas in i olika delar.


Första Repetitionen: Jag tycker att det var jättebra.
Det är ganska synd att det inte ska vara bakgrundsdansare på scenen och istället ska det vara endast backup sångare, men det gör för det mesta inte så mycket.
Vid sista refrängen så blir det en liten besvikelse då hon inte kan ta dem långa tonerna.
Visst, hon är lite sjuk och behöver vila, men det viktigaste var att hon försökte göra så gott hon kunde.
En annan sak jag tycker är otroligt konstigt som jag har märkt sedan hon uppträdde på TV4 var att hon inte kan texten.
Hur kommer det sig då?
Jag menar, bryggan och refrängen går till såhär:
Bara lova mig det.
Du är den enda jag har kvar.
Ahohah, ahohah.
Du är den enda jag har kvar.
Ahohah, ahohah.
Du är den enda jag vill ha ah.
E det nånting annan kan få.
Om jag lämnar, tar du emot mig då.
Ahohah, ahohah.
Du är den enda jag vill ha ah.

Men enligt vad jag har hört live både vid bingolotto och vid repet så sjunger hon texten såhär:

Bara lova mig det.
Du är den enda jag vill ha ah.
Ahohah, ahohah.
Du är den enda jag vill ha ah.
Ahohah, ahohah.
Du är den enda jag vill ha ah.
E det nånting annan kan få.
Om jag lämnar, tar du emot mig då.
Ahohah, ahohah.
Du är den enda jag vill ha ah.

Okej, den där lilla kanske inte förändrar så mycket som det ser ut, men ganska viktigt är det i alla fall.
Det syns att det är ett osynligt fel för det mesta här, men ändå så kan de som hör det där att kanske tänka "Men jag som tänkte rösta nyss så vill jag inte rösta mer".
Okej, marginalen att detta händer är otroligt liten, men den chansen är en ökning för att tappa röster.



 

Andra Repetitionen: Det hörs tydligt att man satsar på en splitterny version av låten.
Jag tycker att den är perfekt, och tonarten är sänkt till en nivå som passar mycket bättre för henne live.
Och den lila bakgrundsfärgen ger henne en mycket perfektare bakgrund som passar scenen för power-balladen.
Men nu så kommer en rätt stor besvikelse.
Det hörs rätt mycket att hennes röst inte blev bättre, utan rena rama motsatsen.
Men jag hoppas självklart att det går mycket bättre live och vid eftergående repetitioner.
Bara hon kan få sova ordentligt mycket så blir hon säkert mycket friskare.

Men det är inte bara det som är problemet, utan det är även EUB som verkar ha mixtrat med mikrofonen vid repet.
Av nån konstig anledning så dog mikrofonen helt o hållet vid andra refrängen, och det blev helt o hållet tyst för Mimmis del.


Jag hoppas att det ändå går bra för Mimmi och att hon gör bra för sig.
Ta hand om din röst bara och krya på dig så blir det säkert jättebra framträdande på teve.
Lycka till! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0