Idag blir en barnkväll :P

Idag så är det nämligen dags för Junior Eurovision Song Contest att dra igång i Kiev i Ukraina.
Som de flesta har hört så har Mimmi lidit av en influensa och blivit tvungen att sova och haft röst- och sångförbud.
Ikväll så upphör förbudet och Mimmi kommer troligen att få sjunga live med sin låt Du framför publik och tittare.

Jag kommer också att titta på showen ikväll 20.15.
Troligtvist så kommer jag att ha användning av junioreurovision.tv istället för nyhetskanalen.se då jag ska kolla, för jag vill gärna jämföra med programmen då jag även ska kolla imorgon bitti på programmet.
Så det blir två gånger att titta helt o hållet.

Hur stora är Sveriges chanser att vinna då?
Genom att kolla på internet så får man fram en femtedel, eller en mindre skala utav resultatet.
Och då ligger Sverige högst 2:a och lägst 7:a på de flesta fansites.
Men vad som helst kan som sagt hända. Som t.ex. att Vitrysslan (som jag inte gillar direkt) kan hamna på en oerhörd hög placering (som jag inte hoppas på).

Och någonting som förvånade mig mest.
På fansiten escforum.net där jag är medlem i så skapade jag en tråd som hette "Vilket land tror du kommer sist?" (på engelska), efter att 22 personer (inklussive mig själv som röstade på Rumänien) så ligger Sverige på tredje plats av att komma sist, men tur så är det bara 3 som röstat på det.
På första plats ligger Cypern med 12 röster, och andraplats ligger Rumänien med 4 röster.
Och så finns det 4 länder som har 1 röst var.

Så jag ska tills dess inte blogga förrän imorgon.
Men blir jag sugen så finns det nog undantag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0